پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم بیان کرد: امروز از شهر عش آل محمد و مراجع و حوزه های علمیه و مردم شجاع قم به دنیا اعلام می‎کنیم که حضرت زهرا(س) خط قرمز شیعه و نظام اسلامی است و سال به سال به عرض ارادت ما به حضرت زهرا(س) افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه قم با اشاره به پخش فیلم مستند حضور آیت‏الله هاشمی رفسنجانی(ره) در باغ فدک گفت: این فیلم یکی از نشانه های مظلومیت حضرت زهرا(س) بود.
وی افزود: این مکان تنها جایی است که به نام حضرت زهرا(س)  و یادگار پیامبر است که متاسفانه این چنین مورد بی مهری و بغض دشمنان واقع شده است؛ ماموران ابتدا سعی کردند که از میل کردن آب نهر فدک از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی ممانعت کنند، ولی ایشان علی رغم این نهی از این آب خورد و تبرک کرد.
امام جمعه  قم با ذکر این مطلب که در این فیلم نشان داده شد که با وساطتت ایشان عده ای از زائران و بخصوص بانوان به حرم بقیع مشرف شدند، تصریح کرد: نکته جالب اینجاست که این کار یعنی حضور و زیارت از این بقاع از سوی وهابیت شرک محسوب می شود ولی چرا آنها حاضر شدند چنین کاری را علی رغم اعتقادات خود انجام دهند که این مساله بیانگر مساله دیگری است.
وی گفت: امروز از شهر عش آل محمد و مراجع و حوزه های علمیه و مردم شجاع قم به دنیا اعلام می‎کنیم که حضرت زهرا(س) خط قرمز شیعه و نظام اسلامی است و سال به سال به عرض ارادت ما به حضرت زهرا(س) افزوده خواهد شد.
تولیت آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به روز درختکاری بیان کرد: هر ساله رهبر انقلاب اسلامی ومسئولان و مردم ما در این روز به طور نمادین نهالهایی می‎کارند و اهتمام خود را به محیط زیست نشان می‎دهند؛ قطع درختان باید یک جرم تلقی شود.
وی گفت: 14 اسفندماه روز نیکوکاری نام نهاده‎اند تا مردم ما در یک همایش نیکوکاری دستان پرمحبت خود را بر سر مردم نیازمند بکشند.
استاد حوزه با اشاره به سالروز شهادت سید جمال الدین اسدآبادی عنوان کرد: وی از جمله اولین کسانی است که نقشه سلطه استعماری به خصوص انگلستان را برای دیگران بیان کرد.
امام جمعه  قم گفت: این روزها سالروز تاسیس کانون فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: این کانون‎ها باید مساجد را به پایگاه‏های اصلی تربیت یاران حضرت ولی(عج) مبدل شوند.
حجت‎الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به سالروز رحلت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی و ربانی شیرازی اظهارکرد: ایشان از نقش آفرینان در پیروزی انقلاب اسلامی و از اعضای موثر در قانون اساسی بود که هنگام عزیمت در جلسه شورای نگهبان بر اثر حادثه اسفناک به ملکوت اعلی پیوستند.
وی  در خطبه اول در تفسیر آیه دوم سوره ممتحنه گفت: از این آیه چنین استفاده می‏شود که مومنینی که می‏خواهند با کفار رابطه سری دوستی برقرار کرده و رفع شر کنند باید بدانند که کفار از همین موقعیت سو استفاده می کنند و پاسخ این دوستی را با دشمنی خواهند داد.
وی افزود: شیطان همیشه سعی می کند از اختلاف در عقیده و باورها سواستفاده کند و این اختلاف طبیعی را به دشمنی وخصومت مبدل می‎کند؛ ولی اسلام به دنبال راه‎های مطمن برای ایجاد تفاهم ارایه می‎دهد.
امام جمعه موقت قم بیان کرد: نباید چنین انتظار داشت که کفار از در دوستی مقابل وارد شوند؛ ممکن است که کفار به این دوستی دروغین تظاهر  کنند ولی هیچگاه این دشمنی و کینه را فراموش نخواهند کرد.
حجت‎الاسلام والمسلمین سعیدی اظهارکرد: ممکن است که مومنین از دوستی با کفار اهداف کوتاه مدت داشت باشند ولی دشمنان از این ارتباط به دنبال یک سواستفاده بزرگ است و در نهایت به دنبال آن هستند که ما از دین خود بیرون بیاورند.
وی گفت: مومنان اصولا به خاطر ایمانشان نمی‎توانند با کفار مودت خالصانه داشته باشند، ولی هنگامی که می‎بینند عده ‏ای از مسلمانان چنین قصدی دارند، گمان می‎کنند که از گزینه‎های روی میز آنها ترسیده‎اند و به همین خاطر حس می‎کنند که مومنینی که به هم کشیان خود خیانت کرده اند به آنها نیز خیانت می‎کنند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: این دسته از مومنان هم به خدا خیانت کرده‎اند و هم در حق مسلمانان دیگر و دین اسلام خیانت کرده‎اند و در دنیا و قیامت خوار و ذلیل خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha