چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نیروهای امنیتی بحرین

حوزه/ مراد گفت: اکنون وقت آن رسیده که نظام بحرین از شدت خشونت های خود نسبت به انقلابیون بکاهد و دست از تروریست خواندن مردم بردارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، عبدالرحمن مراد نویسنده فلسطینی ساکن غزه و فارغ التحصیل دانشگاه هنرهای لندن است که تا کنون مقالات زیادی درباره فلسطین و خاورمیانه نوشته است.

وی در مقاله ای که در پایگاه مرکز پژوهش های میدل ایست مانیتور منتشر شد گفت: اکنون شش سال از آغاز انتفاضه و قیام مردم بحرین می گذرد؛ انتفاضه ای که تمام کشورهای خلیج فارس را در بر گرفت و همه مردم این کشورها خواستار تغییر نظام شدند، اما در بحرین نظام پادشاهی سنی، مردم معترض و انقلابی و رهبران آنها را سرکوب کرد و با این حال اعتراض ها و انقلاب مردم بحرین همچنان ادامه دارد و سیاست های سرکوبگرانه نظام آل خلیفه نیز پایان نیافته است.

مراد در مقاله خود به گزارش اخیر سازمان عفو بین الملل و تحولات سیاسی و امنیتی کشورها در سال های اخیر اشاره می کند و می گوید: اقدامات بین المللی برای گسترده شدن دایره مشارکت سیاسی در بحرین به هدف خود نرسیده و از زمان 2011 تا کنون سرکوب مردم ادامه دارد و زین بن رعد الحسین کمیساریای عالی حقوق بشر در ژانویه 2016 در مورد سلب تابعیت شهروندان بحرینی گفت: این سرکوب ها تاثیری در خواسته های مردم ندارد و فقط موجب افزایش و شدت یافتن این خواسته ها می شود.

وی ادامه داد: انگلستان از کشورهای غربی است که در ظاهر به حمایت مستشاری و تقویت دموکراسی در بحرین می پردازد، اما پس از صدور بیانیه وزارت خارجه انگلستان معلوم شد انگلستان در سال 2016 بیش از دو میلیون لیره استرلینگ برای تقویت نیروهای امنیتی بحرین هزینه کرده و همین باعث شد برخی گروه های حقوق بشر انگلستان خشم و تاسف خود را از این اقدام کشور خود اعلام کنند و بگویند این کمک ها در حالی انجام می شود که نظام بحرین پرونده سیاهی در نقض حقوق بشر و شکنجه زندانیان و انقلابیون دارد. این سازمان ها به انگلستان هشدار دادند با رژیم ناقض حقوق بشری همچون بحرین شریک نشود.

این نویسنده فلسطینی ادامه داد: نظام بحرین نباید گمان کند که ترامپ با انتقاد از توافق هسته ای با ایران به دنبال تایید نظام های سنی منطقه است. آمریکا شاید بخواهد ثبات را به برخی هم پیمانان سنی خود در منطقه برگرداند، اما آمریکا در مورد بحرین به دنبال تامین منافع خود و حفظ ناوگان دریایی خود در این کشور است و نظام بحرین نیز بهتر است در این میان به فکر منافع خود باشد و مردم کشور خود را حمایت کند و به مشارکت سیاسی آنها احترام بگذارد.

وی افزود: اکنون وقت آن رسیده که نظام بحرین از شدت خشونت های خود نسبت به انقلابیون بکاهد و دست از تروریست خواندن مردم بردارد؛ چراکه تنوع دینی و مذهبی در بحرین نباید به بهانه نظام برای اعمال سیاست های طایفه ای و تبعیض میان شیعه و سنی تبدیل شود چراکه فکر طایفه ای باعث می شود گروه های تندرو و خشونت طلب تقویت شوند و نظام بحرین در این زمینه باید از مسئولان عمان درس مسالمت و احترام به تنوع مذهب را بیاموزد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha