پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قرآن

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران تأکید کرد: حوزه های علمیه اهتمام ویژه ای به فعالیت های قرآنی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، خانم خدیجه ساروی معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران در جمع اساتید مدارس علمیه استان، اظهار داشت: یکی از بخش های معاونت فرهنگی، مدیریت پرورشی می باشد که دارای فعالیت های مختلفی از جمله قرآن و عترت است و شامل  برنامه هایی همچون آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن، تربیت مربی تجوید، تربیت داورقرآن، برگزاری محافل انس با قرآن می باشد.

وی افزود: معاوت فرهنگی حوزه خواهران جشنواره های قرآنی را در بخشهای مختلف حفظ، ترتیل، تحقیق، ترجمه، تفسیرو... در مدارس علمیه خواهران هر سال برگزار و به صورت کشوری از برگزیدگان تجلیل می کند که متاسفانه به دلیل محدودیت، امکان تقدیر از تمام فعالین قرآنی مدارس فراهم نمی باشد؛ لذا مدیریت حوزه علممیه خواهران مازندران با همکاری حوزه برادران و اداره کل ارشاد اسلامی استان، مراسم تجلیل از حافظین کل قرآن کریم را برگزار نمود .

وی افزود: مراسم تجلیل و تکریم طلاب حافظ کل قرآن کریم حوزه های علمیه برادران و خواهران به منظور تشویق و ترغیب طلاب به امر حفظ قرآن کریم، ایجاد انگیزه در طلاب به امر حفظ و شناسایی طلاب مستعد در این زمینه صورت پذیرفت که تعداد 18 طلبه خواهر و 18 طلبه آقا مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی افزود: حوزه خواهران مازندران دارای 16 حافظ کل قرآن، 2 طلبه بالای بیست جزء، 11 حافظ بین ده تا بیست جزء، 8 طلبه حافظ ده جزء و 22حافظ زیر ده جزء می باشد که امیدواریم این روند  ادامه یابد و با اهتمام ویژه حوزه های علمیه به امور قرآنی، روز به روز شاهد رشد کمی و کیفی حافظان و عاملان به قرآن کریم در حوزه های علمیه باشیم.

انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha