جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی - امام جمعه نکا

حوزه /عضو شورای حوزه علمیه مازندران حوزه های علمیه را مرکز نشر و گسترش معارف ارزشمند دین مبین اسلام دانست و گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت مراکز حوزوی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در درس اخلاق خود که با حضور طلاب حوزه علمیه نکا برگزار شد با بیان این که طلاب نباید از دعا غافل شوند، افزود: دعا کلید بسیاری از مشکلات و گرفتاری ها است و یک طلبه باید با دعا و نیایش مأنوس باشد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که یک طلبه نباید در ایام تعطیلات پیش روی درس و بحث و کنار بگذارد، بیان داشت: این معنا ندارد که چون مدارس، دانشگاه و ادارات تعطیل است فعالیت علمی و پژوهشی طلاب حوزه های علمیه نیز تعطیل باشد.

حجت الاسلام لائینی با تأکید بر اینکه مشي يک طلبه در ايام تعطيلات نورزي با غير طلبه بايد فرق داشته باشد، بیان داشت: بعضي از کارهايي که ديگران انجام مي دهند را یک طلبه حوزه نبايد انجام بدهد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ديد و بازديد شما خيلي بايد سنگين تر باشد، ادامه داد: حتي ورزش و تفريح طلاب نیز خيلي بايد متين و سنگين باشد.

مسؤول حوزه علمیه نکا با بیان این که مسأله صله رحم یک موضوع مهم و مورد سفارش دین مبین اسلام است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: طلاب باید در کنار توجه به مباحث درسی در ایام تعطیلات نوروز به برخی سنت های دینی نظیر صله رحم توجه داشته باشند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب باید در سال نو با جدیت بیشتری در مسیر کسب علم و تقوا گام بردارند، تصریح کرد: با تغییر سال، باید شاهد تغییر در برنامه ها و اولویت ها باشیم و طلاب نیز باید در مسیر آموختن علم دین تلاش های بیشتری کنند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که حوزه های علمیه پیشگام در ترویج دین و ارزش های اسلامی بوده و هستند، خاطرنشان کرد: امروز نیز این مراکز مهم دینی نقش بسیاری مهمی در دفاع از آرمان ها و ارزش های دینی بر عهده دارند.

وی با بیان این که بی توقع ترین و با انگیزه ترین مردم نسبت به نظام حوزویان هستند، بیان داشت: حوزه و روحانیت در تاریخ همواره با از خودگذشتگی در برابر هر گونه انحراف ایستادند و از مبانی دینی دفاع کردند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، حوزه های علمیه را مرکز نشر و گسترش معارف ارزشمند دین مبین اسلام دانست و گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت مراکز حوزوی هستیم.

وی در ادامه سخنان خود پاسخگویی به شبهات دینی، سیاسی و معرفتی را یکی از مهم ترین وظایف حوزه های علمیه و روحانیت دانست و افزود: امروز حوزه های علمیه ما باید پویا و قوی باشند تا بتوانند شبهاتی که دشمن علیه اعتقادات دینی ما ترویج کرده پاسخگو باشند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که دشمنان نظام اسلامی امروز همه توان و ابزار خود را برای مقابله با اسلام ناب به کار گرفته اند، افزود: آنها تلاش می کنند تا چراغی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا روشن کرده را خاموش کنند.

وی، پاسداری از کیان اعتقادات و قرآن را از جمله رسالت های مهم حوزه های علمیه دانست و گفت: همه تلاش حوزه این است که فعالیت های خود را، به ویژه در مسائل علمی، به سمت قرآن سوق دهد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha