جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدرسه علمیه نرجس خاتون شهر

حوزه/ این مدرسه با تاسیس یک سازمان مردم نهاد در راستای اجرای کارهای فرهنگی و برطرف ساختن دغدغه ها در این زمینه وارد عمل شده که با برگزاری جلسات علمی و فرهنگی در مساجد و پاسخگویی به سوالات مردم خاصه بانوان شهر ، اجرای آموزش‌های عمومی در زمینه احکام، قرآن، مشاوره مذهبی و...فعالیت داشته است.

فهیمه ربیعی مدیر مدرسه علمیه نرجس خاتون(س) شاهین شهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به این که این مدرسه در سال 1376 به همت امام جمعه این شهرستان و با همکاری تعدادی از خیرین آغاز به کار  کرد، گفت: در حال حاضر 160 طلبه در این مدرسه مشغول تحصیل هستند.

مدیر مدرسه علمیه نرجس خاتون(س) شاهین شهر با اشاره به آغاز پذیرش علاقه مندان به تحصیل علوم حوزوی از بین خواهران متقاضی، دراین مدرسه، ظرفیت پذیرش را  60 نفر اعلام کرد و افزود: دراین مدرسه علاوه بر دوره مقدماتی حوزه علمیه که شامل سطح 2 می شود که در حال حاضر دارای هفت کلاس می باشد، سطح 3  نیز در رشته علوم قرآنی از سال 86 کار خود را آغاز کرده است.

فعالیت ۳۰ استاد

وی با اشاره به همکاری قریب به 30 استاد با مدرسه ادامه داد: تمرکز و توجه به امور تحقیقاتی و پژوهشی و تشویق طلاب خواهر برای ارائه مقالات علمی و شرکت در جشنواره های علمی از اولویت ها ی مدرسه است .

ربیعی  با بیان اینکه تعدادی از طلاب این مدرسه در سال 94 جزء برگزیده‌های المپیاد علمی کشوری بوده‌اند، افزود: در جشنواره علامه حلی استانی در سال 95 تعداد 2 نفر برگزیده داشته‌ایم، همچنین در جشنواره‌های مختلف طلاب مدرسه توانستند رتبه سوم کشوری مسابقات کتابخوانی شهید مطهری و رتبه دوم کشوری مسابقات قرآن کریم را کسب کنند.

کتابخانه با ۷ هزار جلد کتاب مرجع

وی در رابطه با امکانات علمی این مدرسه عنوان کرد: این مدرسه با برگزاری کلاس‌های ویژه تحقیق و پژوهش و امکاناتی همچون کتابخانه‌ای با 7 هزار جلد کتاب مرجع توانسته تسهیلاتی را برای طلاب اهل علم فراهم کند تا بتوانند در جشنواره‌های مختلف علمی حرفی برای گفتن داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه نرجس خاتون(س) شاهین شهر  ادامه داد: این مدرسه با تاسیس یک سازمان مردم نهاد در راستای اجرای کارهای فرهنگی و برطرف ساختن دغدغه ها در این زمینه وارد عمل شده و با برگزاری جلسات علمی و فرهنگی در مساجد و پاسخگویی به سوالات مردم خاصه بانوان شهر ، اجرای آموزش‌های عمومی در زمینه احکام، قرآن، مشاوره مذهبی و...فعالیت داشته است.

برگزاری دوره های مهارت افزایی

وی در ادامه پیرامون دوره‌های آموزشی مدرسه علمیه نرجس خاتون(س) برای طلاب خواهر خاطرنشان کرد: این مدرسه دوره‌های مختلف مهارت افزایی از جمله شیوه‌های انتقال مفاهیم دینی، شیوه های گفتگو با نسل جوان و نوجوان، آموزش مواجهه با شبهات، همچنین برگزاری دوره های مهدویت و آموزش خانواده و زنان و برگزاری نشست های اخلاقی را  با حضور اساتید کشوری برگزار کرده ا  که براساس افزایش مهارت و توانایی مبلغین مدرسه علمیه بوده است.

مدیر مدرسه علمیه نرجس خاتون(س) شاهین شهر افزود: علاوه بر جلسات فوق الذکر، جلسات هفتگی نیز به صورت اختصاصی برای طلاب هر پایه با عنوان قرار معنوی برگزار می‌شود که متناسب با مخاطبان هر پایه مباحث اخلاقی، تربیتی و فرهنگی ارائه و تعلیم می‌شود، همچنین یکی از اهداف این جلسه بررسی مشکلات اخلاقی و رفتاری طلاب است که با بررسی دقیق این مهم رسیدگی می‌شود.

شرکت در جشنواره ها

ربیعی در رابطه با دیگر فعالیت‌های علمی طلاب مدرسه علمیه نرجس خاتون(س) شاهین شهر، اظهار کرد: طلاب با شرکت در جشنواره‌های مختلف پژوهشی همچون جشنواره فارابی، علامه حلی، بانوی کرامت، همایش علمی مکتب امام صادق(ع)، دکترین مهدویت، جشنواره علی اکبر(ع) و کنگره حضرت زینب(س) با ارائه مقالات مختلف، تندیس‌ها و رتبه های برتر مختلفی کسب کرده اند.

ضرورت کاهش حجم متون درسی

مدیر مدرسه علمیه نرجس خاتون(س) شاهین شهر در پایان  عنوان کرد: طلاب باید در زمینه علمی و پژوهشی و تولید علم، تحولی عظیم را رقم بزنند و حوزه‌های علمیه باید زمینه این تحول را فراهم کنند که این امر با کاهش موارد درسی برای طلاب تحقق می‌یابد، چراکه حجم بالای درسی باعث شده فرصتی برای تحقیق و پژوهش برای طلاب باقی نماند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha