پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از ساخت بیش از ۱۵۰ باب خانه عالم در روستاهای این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی از ساخت بیش از ۱۵۰ باب خانه عالم در روستاهای این استان خبر داد و اظهار داشت: روحانییون به‌صورت تمام‌وقت و نیمه‌وقت در این خانه‌های عالم مستقر هستند و به فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی در روستاها می پردازند.

وی همچنین از استقرار خانه‌های پیش‌ساخته آماده برای روحانیون مستقر در روستاهای بالای 500 نفر جمعیت خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ازاین‌ پس به‌جای ساخت خانه عالم در روستاها، از خانه‌های پیش‌ساخته استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به این که استقرار سوئیت‌های 30 مترمربعی برای روحانی، در جوار مساجد از طرح‌های جدید سازمان تبلیغات اسلامی است، اظهار داشت: این طرح در روستاهای خراسان شمالی در دست اجرا بوده و بر اساس آن دیگر نیازی به ساخت خانه عالم جداگانه در روستاها نیست، زیرا سوییت‌های مساجد برای سکونت روحانی مبلغ مناسبت‌تر خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: روحانیان در ایام تبلیغ از اين سوئیت‌ها استفاده می‌کنند، در مواقع دیگر که روحانی در این سوئیت‌ها مستقر نیست، هیئت‌امنای مساجد و پایگاه‌های بسیج روستایی هم می‌توانند از این سوئیت‌ها استفاده کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه 340 میلیون ریال هم برای تعمیر، مرمت و تجهیز خانه‌های عالم در شهرستان‌های استان صرف شده است، گفت: به‌منظور خالی نماندن این خانه‌های عالم کار مرمت و نگهداری آن در روستاهای پرجمعیت انجام‌شده است.

حجت‌الاسلام خادمی به اهمیت اجرای پروژه‌های ساخت خانه عالم اشاره کرد و اظهار داشت: خانه عالم در ترویج فرهنگ دینی در مناطق مختلف به‌ویژه روستاها و مناطق محروم نقشی بسیار مهم و اساسی دارد، ازاین‌رو برای توسعه خانه‌های عالم در استان تلاش بسیار زیادی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: خانه عالم ظرفیت مهمی در راستای توسعه و گسترش کمی و کیفی برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی است و توجه به توسعه خانه عالم در دستور کار تبلیغات اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان این‌که روحانیان در توسعه اصول دینی و فرهنگی جامعه نقش اساسی دارند، خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های سازمان تبلیغات در حوزه استقرار بر این اصل بوده است تا تمام مناطق شهرستان از حضور روحانی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha