شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله حبیب الله مهمان نواز

حوزه/ نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توطئه‌ها و هجمه‌های فرهنگی دشمنان علیه ایران اسلامی گفت: برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان، حوزه و روحانیت در خط مقدم قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان فرهنگی استان با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و بصیرت افزایی در جامعه اسلامی، اظهار داشت: باید تلاش‌ها و اقدامات در این زمینه افزایش یابد که رسالت حوزه و روحانیت دراین‌باره بسیار سنگین است.

وی افزود: اگر در زمینهٔ فرهنگ می‌بینیم دشمنان ارزش‌های دینی و اسلامی ما را به مسلخ می‌برند و استحاله می‌کنند، حوزه علمیه و روحانیت باید در مقابل این لشکر مهاجم بایستد و با آ« مقابله کند.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه نفوذ فرهنگی مهم‌ترین و خطرناک‌ترین راهبرد و گزینه دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: دشمن با رواج فرهنگ غرب در پی انحراف و دور کردن نسل جوان از اصول و ارزش‌های دین و نظام اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه اگر در برابر اقدامات فرهنگی دشمنان دیر بجنبیم لطمات جبران‌ ناپذیری می‌بینیم، گفت: برای مقابله با توطئه‌ها و هجمه فرهنگی دشمنان باید نهاد حوزه و جامعه روحانیت بیش‌ از پیش تلاش کند.

وی تصریح کرد: اگر در مسائل فرهنگی دیر بجنبیم دشمن خلأهای فرهنگی موجود ما را با فرهنگ غربی و فاسد خود پر می‌کند؛ ازاین‌رو بايد بدانیم يكي از راه‌های موجود اين است كه با توليدات مرغوب و اثرگذار تهذيبي و فرهنگي جلوی هجمه‌های فرهنگي دشمنان را بگیریم و توطئه‌های آن‌ها را خنثی کنیم.

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری با اشاره به در پیش بودن سالروز میلاد دخت گرامی پیامبر اکرم (ص) حضرت فاطمه (س)، بر الگو گیری بانوان از این بانوی بزرگوار در تمامی زمینه‌ها به‌ویژه در بخش عفاف و حجاب تأکید کرد و گفت: حجاب از فرامین الهی و از احكام ضروري دين اسلام است.

وی اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن كريم فقط براي حفظ حرمت و كرامت زن دستور صريح به حفظ حجاب و پوشش داده و حجاب هیچ‌گونه مزاحمت و محدوديتي براي فعالیت‌های سياسي، اجتماعي، علمي و حضور زنان در جامعه ندارد.

آیت‌الله مهمان‌نواز تصریح کرد: در حقيقت حجاب از منظر قرآن به‌ عنوان پوششي معقول براي جلوگيري از ارتكاب گناه و فساد و حفظ و حراست از شأن و كرامت زن است كه با افراطی‌گری و افكار نادرست محدوديت ساز، مطابقت نداشته و ندارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن با اجرای پروژه خطرناک نفوذ درصدد سوق دادن جوانان به‌ سوی سراشیبی خطرناک بی‌عفتی و بی‌ بندوباری و ترویج فساد در جامعه است و تنها راه مقابله با این پروژه بازگشت به اصل خود و احیاء فرهنگ غنی ایرانی و عفاف و حجاب در جامعه است .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha