شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید کاظم سید باقری

حوزه/ اعضای انجمن مطالعات سیاسی حوزه دارای تحصیلات حوزوی می باشند و از دل حوزه وارد عرصه تحصیلات آکادمیک شدند و خوشبختانه این انجمن در حال حاضر شاهد حضور و فعالیت ۱۰۰ عضو دارای مدرک دکترا است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم سید باقری در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به برخی فعالیت های انجمن مطالعات سیاسی حوزه گفت: انجمن مطالعات سیاسی حوزه دارای 250 عضو است که همگی دارای کارشناسی ارشد به بالا هستند.

وی افزود: اعضای این انجمن دارای تحصیلات حوزوی می باشند و از دل حوزه وارد عرصه تحصیلات آکادمیک شدند و خوشبختانه این انجمن در حال حاضر شاهد حضور و فعالیت 100 عضو دارای مدرک دکترا است.

رئیس انجمن مطالعات سیاسی حوزه گفت: این انجمن در سال جاری فعالیت های مختلفی را در برنامه خود داشت که از جمله آن می توان به حضور و مشارکت در برگزاری همایش های علمی، فرهنگی و ترویجی و برگزاری نشست های علمی پیرامون مباحث علمی و کاربردی اشاره کرد.

وی عنوان کرد: مراسم سیزدهمین مجمع عمومی انجمن مطالعات سیاسی حوزه نیز در پایان سال 95 و با حضور اعضای این انجمن و هیئت رئیسه برگزار شد که در این مراسم برنامه های سال جاری مرور و ارزیابی و گزارش سالانه توسط دبیرانجمن ارایه گردید و در ادامه فعالیت های سال آینده این انجمن نیز با گفتگوی چند جانبه و طرح مسایل بررسی شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید باقری گفت: از جمله برنامه هایی که در آخرین نشست مجمع عمومی انجمن در سال جاری برگزار شد، می توان به تجلیل از شخصیت علمی حجت الاسلام والمسلمین آل غفور که عمری را در راستای توسعه علوم مرتبط به علوم سیاسی اسلامی و نظریه پردازی تاریخ سیاسی اسلام سپری کرد، اشاره داشت.

وی خاطرنشان کرد: سخنرانی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی از دیگر برنامه هایی بود که در محل انجمن های علمی حوزه برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha