سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تجمل گرایی

حوزه/ حجت الاسلام طباطبایی، با انتقاد از برخی رسم و رسوم غلط رایج، گفت: تجمل‌گرایی و چشم‌و هم‌ چشمی باعث قطع صله ارحام شده و سبب قرار گرفتن افراد در تنگنای‌ مالی می شود.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم طباطبایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزای «حوزه» در ارومیه، با تاکید بر ضرورت تحول معنوی در زندگی، بیان داشت: باید هرکس به آنچه که دین دستور داده، عمل کند، در این صورت بهترین تحول معنوی و اجتماعی رخ می‌دهد.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) سلماس، در تبیین اهمیت دستگیری از مستمندان، تصریح کرد: عید واقعی یعنی اینکه انسان، خداوند را از خود راضی کند و دستگیری از تهی‌دستان یکی از راه‌های آن است.

وی با اشاره به اهمیت دید‌ و بازدید و صله ارحام در شرع مقدس اسلام، افزود: یکی از دستورات اسلام دید و بازدید یا همان صله ارحام است که باید مردم نسبت به این سنت حسنه اهتمام ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام طباطبایی، با انتقاد از برخی رسم و رسوم غلط رایج در دید و بازدید‌ها، افزود: تجمل‌گرایی و چشم‌و هم‌ چشمی باعث قطع صله ارحام شده و سبب قرار گرفتن افراد در تنگنای‌ مالی می شود.

وی تصریح کرد: تجمل‌گرایی موجب از هم ‌پاشیدگی بنیان خانواده و افزایش طلاق می‌شود، چون افراد همواره خود را با دیگران مقایسه می کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) سلماس خاطرنشان کرد: افراد باید در زندگی متناسب با وسع مالی خود عمل کنند و با زندگی صادقانه و ساده‌زیستی مشکلات را حل کنند.

وی در پایان با اشاره به نگاه اسلام به حفظ طبیعت و محیط زیست، بیان داشت: اسلام پاداش اخروی برای حفظ محیط زیست و درخت کاری در نظر گرفته و حتی غیر از توصیه اسلام، انسان نیازمند خروج از زندگی ماشینی پناه بردن به دامان طبیعت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha