پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
صله رحم

حوزه/ حجت الاسلام فلسفی گفت، دشمن در فرهنگ ابتذال، به دنبال سلب آرامش از خانواده ها و تفرقه افکنی بوده و ما نیز باید با این جنگ مقابله کنیم.

حجت الا سلام حسین فلسفی در گفت و گو با خبرنگار«حوزه» در بیرجند با تاکید بر ضرورت توجه به صله ارحام، بیان کرد: عید نوروز یکی از سنت های ایرانیان بوده که از گذشته های دور نسل به نسل منتقل شده است.

این فعال فرهنگی ادامه داد: انجام کارهایی مانند خانه تکانی، خرید وسایل تازه، خرید لباس های نو، ریختن و کاشتن سبزه های مختلف و عیدی دادن از جمله اقداماتی است که قبل از فرا رسیدن سال جدید انجام می شود.

حجت الاسلام فلسفی با اشاره به چشم و هم چشمی ها بیان کرد: متاسفانه در کنار مسائل خوب نوروز، چشم و هم چشمی ها، تشریفات و اسراف آن آیین سنتی را تحت شعاع قرار داده است.

وی با بیان اینکه چشم و هم چشمی آسیب های زیادی را در زندگی به دنبال دارد، افزود: برخی از افراد به دلیل مقایسه کردن خود با دیگران، آرامششان نیز سلب می شود.

حجت الاسلام فلسفی با بیان اینکه یکی از دستورات دین در فرهنگ انتظار، صله رحم است، گفت: دشمن درهجمه های کنونی به دنبال ترویج فرهنگ ابتذال بوده و تنوع طلبی را پیش روی مردم قرار داده است.

این فعال فرهنگی افزود: دشمن در فرهنگ ابتذال، به دنبال سلب آرامش از خانواده ها و تفرقه افکنی بوده و ما نیز باید با این جنگ مقابله کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha