جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تکمیل پروژه ساخت نخستین مسجد یونان اوایل ماه آینده

حوزه/ سرانجام پس از سال‌ها تعلل و با تاخیر فراوان، پروژه ساخت نخستین مسجد یونان به زودی و تا اوایل ماه آینده به پایان می‌رسد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ekathimerini، پروژه ساخت نخستین مسجد یونان به زودی و تا اوایل ماه آینده به پایان می‌رسد.
پطروس سورتیس، رئیس کنسرسیوم یونانی و مدیر عامل شرکت اینتراکت، گفته است که ساخت اولین مسجد رسمی در آتن، پایتخت یونان، پروژه‌ای مملو از موانع بی‌شمار بوده که  سرانجام در اوایل ماه می 2017، یعنی ماه آینده تکمیل خواهد شد. او درباره زمان افتتاح و آغاز بهره‌برداری از این مرکز حرفی نزد.
این مسجد، ساختمانی دو طبقه با 1هزار متر مربع بدون مناره می‌باشد که ظرفیت 350 نمازگزار را دارد.
این مسجد در یک پایگاه قدیمی نیروی دریایی در وتانیکوس، محله‌ای صنعتی و پایین شهر در غرب مرکزی آتن ساخته شده است. کار ساخت این مسجد توسط چندین شرکت مختلف با اسامی جی و پی آواکس، ترنا، اکتور و اینتراکت در ماه نوامبر سال گذشته آغاز شد و هزینه ساخت این مسجد 887 هزار یورو تخمین زده شده است.
مسلمانان یونان به ویژه در آتن سالیان سال برای برگزاری نمازهای جماعت و نمازهای روزانه به نمازخانه‌های موقتی پناه می‌بردند و اجازه ساخت یک مکان رسمی برای نماز و عبادت به دلیل مخالفت مقامات محلی و مقامات ارشد کلیسای آتن به آنان داده نمی‌شد. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha