جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام  حسین مرادی دولت آبادی  _ تبلیغ تشیع و مهدویت در قاره آفریقا

حوزه/ طلاب و فضلای غیر ایرانی از ملیت های مختلف و در کشورهای متنوع دنیا، مشفقانه و مشتاقانه پیگیر حضور در اعتکاف بوده، حضور در آیین پر خیر و برکت اعتکاف را مغتنم می شمارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام مرادی دولت آبادی، در جمع خبرنگاران اعتکاف را از مهمترین برنامه های موثر فرهنگی و تربیتی دانست و اظهار داشت: اعتکاف نقش عمیق تربیتی را بر روی انسان ها ایجاد نموده، زمینه ارتباط بسیار خوب و عمیق عبد و معبود و بنده با خداوند متعال را فراهم می کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: معتکف، در مسجد و نیایش با خداوند متعال، رجوع انسان به ضمیر ناخود آگاه و محاسبه نفس در کنار برنامه های جنبی و نیز معاشرت مومنانه با دیگر انسان ها هدف مشترکی را دنبال نموده، فضای پر معنویتی را در بستر اعتکاف شکل می دهد.

مدیر کل فرهنگی جامعه المصطفی با بیان این که هر انسان موحد خداجوی نیاز دارد تا در برهه ای از عمر خویش معتکف شود، یادآور شد: در بسیاری از مواقع در سایه سار اعتکاف تلنگر جدی در برخی از انسان ها ایجاد شده، راه برای به کمال رسیدن آنها از محیط اعتکاف آغاز شده است.

حجت الاسلام مرادی دولت آبادی تأکید کرد: اعتکاف می تواند نقطه عطفی برای بندگان خالص خداوند و نقطه شروع و آغاز حرکت جذب افراد به مقصد طی مسیر الی الله باشد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مواقع افرادی که از معنویت دور مانده و یا نتوانسته بودند مسیر معنوی خود را پیدا کنند، با حضور در اعتکاف به آن منهج و ملجاء خود رسیده اند.

مدیر کل فرهنگی جامعه المصطفی افزود: اداره کل فرهنگی المصطفی  با درک فضای معنوی اعتکاف، نسبت به این مهم اهتمام ورزیده، با برنامه ریزی سعی دارد تا شرایط حضور طلاب غیر ایرانی، اساتید و فضلا را تسهیل نماید.

حجت الاسلام مرادی دولت آبادی با بیان این که مقام معظم رهبری اعتکاف را از رویش های انقلاب اسلامی می دانند، اظهار داشت: طلاب و فضلای غیر ایرانی از ملیت های مختلف و در کشورهای متنوع دنیا، مشفقانه و مشتاقانه پیگیر حضور در اعتکاف بوده، حضور در آیین پر خیر و برکت اعتکاف را مغتنم می شمارند.

وی با اشاره به این که در بحث اعتکاف رجبیه و رمضانیه رشد بسیار خوبی را شاهد بوده ایم، خاطرنشان کرد: در سال گذشته تنها در شهر مقدس مشهد و جوار حرم رضوی، بالغ بر 750 نفر معتکف شدند. این آمار غیر از آمار حضور المصطفائیان در شهرهای دیگر ایران و یا کشورهای مختلف جهان می باشد.

مدیر کل فرهنگی جامعه المصطفی با اشاره به این که به جز کشورهای مختلف جهان، طلاب غیر ایرانی در شهر های قم، مشهد، اصفهان، تهران و آشتیان معتکف خواهند شد، اظهار داشت: در شهر مقدس قم 500 نفر از برادران در مسجد امام حسن عسکری(ع) و بیش از 350 نفر از بانوان نیز در مسجد مقدس جمکران معتکف می شوند

وی استقبال پرشور المصطفائیان برای حضور در اعتکاف رجبیه را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: علی رغم درخواست های بی شمار، با توجه به ظرفیت و امکانات ستاد اعتکاف به آمار حداقلی بسنده نموده، بسیاری از مشتاقان به جهت نبود امکانات و بستر های لازم موفق به حضور در اعتکاف نشدند.

 حجت الاسلام مرادی دولت آبادی یادآور شد: اداره کل فرهنگی جامعه المصطفی تلاش می کند تا ضمن ایجاد ظرفیت های کمی به غنای اعتکاف توجه نموده، ارائه بسته های فرهنگی تربیتی، برگزاری مسابقات دانش افزایی، برپایی حلقه های معرفت با حضور اساتید اخلاق و تربیت و نیز برگزاری جلسات بصیرت افزایی و روشنگری دینی را از جمله برنامه های فرهنگی زمان اعتکاف اجرایی سازد.

وی در ادامه نقش اعتکاف و بازخوردگیری فعالیت ها را بسیار مهم ارزیابی نمود و خاطرنشان کرد: ارزش یابی که بعد از اعتکاف صورت می گیرد، ما را مصمم می کند تا هر سال به یاری خداوند متعال ظرفیت جدیدی را ایجاد نموده، در راستای تعمیم و تعمیق این سنت نبوی قدم های جدی تری برداریم.

مدیر کل فرهنگی جامعه المصطفی حضور طلاب غیر ایرانی در جمع معتکفین ایرانی را بسیار جذاب، جالب توجه و همراه با اثرات فرهنگی و تربیتی عمیق عنوان کرد و تصریح کرد: المصطفائیان سفیران تعالی بشر در پرتو نور بخش معارف اهل بیت علیهم السلام با رویکرد تقریب بین المذاهبی هستند.

حجت الاسلام مرادی دولت آبادی خاطرنشان کرد: طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی، در بهتر شدن حال بشر و رسیدن انسان به کمال موثر بوده، پیام آور صلح، دوستی، محبت، مودت و زیبایی در این برهه ای که سایه جنگ و اسلام هراسی بر معنویت گرایی هجمه افکنده هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha