یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سیدجواد ساداتی نژاد - نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی

حوزه/ یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اقبال مردم، ظرفیت و بستر مناسبی برای فعالیت های دینی و فرهنگی روحانیون و حوزویان وجود دارد، از این رو امیدواریم زیرساخت های لازم برای فعالیت روحانیون از جمله ساخت مدارس علمیه جدید مجهز به امکانات نوین، فراهم شود.

سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، با اشاره به ظرفیت های موجود منطقه کاشان در عرصه های حوزوی و مذهبی، اظهار داشت: نقش اثرگذار و سازنده روحانیون منطقه کاشان در عرصه های تبلیغ دینی، رونق بخشیدن به مساجد و ...، بسیار قابل ستایش و ارزشمند است.

وی افزود: روحانیون و طلاب علاوه بر فعالیت های علمی و مذهبی از جمله پاسخ گویی به شبهات دینی و اعتقادی، نقش مهمی نیز در عرصه ترویج فرهنگ دینی و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن، دارند.

این نماینده مجلس با اشاره به حضور 40هزار مهاجر در شهرستان کاشان که برای حضور در کارخانجات صنعتی فرش و ... به این منطقه مهاجرت کرده اند، گفت: این رویداد باعث ایجاد برخی ناهمگونی های فرهنگی و به تبع آن مشکلاتی در بدنه شهر کاشان شده و از این رو برنامه ریزی دقیق مسئولان برای رفع این مشکلات فرهنگی بسیار ضروری است که در این راستا باید از ظرفیت روحانیون و حوزه های علمیه به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

ساداتی نژاد تصریح کرد: با وجود حدود 400کانون فرهنگی، 250مسجد و 850هیئت مذهبی در منطقه کاشان، هنوز هم شاهد عدم موفقیت در عرصه های فرهنگی هستیم و از این رو باید با استفاده از همفکری و هم اندیشی صاحب نظران حوزوی، فضای مطلوبی برای منطقه کاشان ایجاد کنیم.

وی تأکید کرد: ظرفیت و بستر مناسبی برای فعالیت های دینی و فرهنگی روحانیون و حوزویان در کاشان وجود دارد و از این رو امیدواریم زیرساخت های لازم برای فعالیت روحانیون از جمله مدارس علمیه جدید و مجهز به امکانات نوین، در این منطقه فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha