سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله علیرضا اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: اگر تاریخ کشور و جهان اسلام را ورق بزنید، در هر قطعه ای از زمان شاهد خواهید بود که در دوره هایی همه علوم بشری، در حوزه های علمیه تدریس می شده و چهره های بزرگی درخشیده اند و حوزه های شیعه در شناسنامه فرهنگی کشور و جهان اسلام جایگاه ویژه ای دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، پیش از ظهر امروز از آزمون پذیرش حوزه علمیه یزد که در مسجد حظیره برگزار شد، بازدید کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در جریان این بازدید با بیان اینکه افرادی که در این آزمون شرکت کرده اند ، چه پذیرفته شوند و چه نشوند، سرباز امام زمان(عج) هستند، گفت: همه جوانان و نوجوانان، فرزندان اسلام و انقلاب اسلامی و خادمان به پیشرفت و تعالی کشور هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید حوزه های علمیه را شناخت، افزود: حوزه های علمیه در تاریخ بیش از هزار ساله خود، هزاران هزار دانشمند و چهره بزرگ پرورش داده و تربیت کرده اند و همواره در صیانت از اسلام ناب و پیشرفت کشور و جهان اسلام نقش بسیار موثری داشته اند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: اگر تاریخ کشور و جهان اسلام را ورق بزنید، در هر قطعه ای از زمان شاهد خواهید بود که در دوره هایی همه علوم بشری، در حوزه های علمیه تدریس می شده و چهره های بزرگی درخشیده اند و حوزه های شیعه در شناسنامه فرهنگی کشور و جهان اسلام جایگاه ویژه ای دارند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه کسانی که با حوزه مرتبط می شوند وظیفه بسیار حساس و بزرگی برعهده دارند، اظهار داشت: ما یک تاریخ بزرگ و میراث عظیم علمی و فرهنگی را به ارث برده ایم و این مسائل اهمیت مسئولیت افراد مرتبط با حوزه های علمیه را سنگین تر می کند.

وی، شناخت تاریخ حوزه های علمیه را برای نسل جوان راهگشا عنوان کرد و گفت: در عصر جدید در حوزه های علمیه، انقلابی مانند انقلاب اسلامی به وجود آمد و این انقلاب همه معادلات عالم را تغییر داد، بنابراین حوزه جایگاهی است که در طول تاریخ آن همه علم و دانش و دانشمند تولید کرده و در کنار آن ، حرکت های بزرگ اجتماعی و فرهنگی به وجود آورده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: انقلاب اسلامی که از حوزه های علمیه و با همت جوانان و مردم به رهبری امام خمینی(ره) به وجود آمد، اکنون در همه دنیا مطرح است و این نشان از جایگاه رفیع و تاثیرگذاری حوزه های علمیه در جهان دارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه از سخنان خود با بیان اینکه حوزه یزد در تحول حوزه های علمیه نقش بزرگی داشته است، خاطر نشان کرد: آیت الله حائری یزدی، حوزه علمیه قم را تاسیس کرد و باعث حرکت های عظیم و تاثیرگذاری در ایران و جهان شد، لذا طلاب جوان باید از این بزرگان الگو گیری کنند.

آیت الله اعرافی همچنین در پایان از مدیر حوزه علمیه استان یزد و دست اندرکاران برگزاری این آزمون قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/313/23

 

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha