جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدمصباح عاملی-مدیر حوزه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه حوزه علمیه تلاش دارد انقلابی، پاسخگو و حاضر در صحنه باشد، گفت: تربیت طلبه مجاهد و مردمی رسالت حوزه انقلابی حوزه انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، در نشستی با فرمانده سپاه امام رضا(ع) در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه تشکیل سپاه به عنوان یک نیروی رزمی- اعتقادی مورد نیاز انقلاب و ضروری بود و امام راحل نسبت به تشکیل آن دستور دادند، ابراز کرد: از آنجا که به تعبیر مقام معظم رهبری انقلاب از متن حوزه علمیه ایجاد شده و این امر با همراهی مردم محقق شده است، حوزه علمیه تلاش دارد انقلابی، پاسخگو و حاضر در صحنه باشد وگرنه به تعبیر ایشان، منزوی خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به جایگاه مهم انقلاب اسلامی در جهان، افزود: امروز معیار در موافقت، تهدید، فرصت و... اسلام ناب ایران می باشد و به همین علت مسئولیت حوزه علمیه بسیار سنگین است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره وظیفه و پاسخگویی حوزه علمیه در سه اصل و محور «خدمت اجتماعی و مردمی بودن حوزه علمیه»، «پاسخگویی در جامعه و نظام بین المللی» و «نیرو، برنامه و ساز و کار مناسب» گفت: تشکیل بسیج و گروه های جهادی در حوزه علمیه به منظور تربیت طلبه مجاهد مردمی است، زیرا طلبه نباید در انزوا به سر برد و به صورتی منزوی زندگی کند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی تاکید کرد: علم، عمل، تهذیب و جهاد می بایست با هم و توام با یکدیگر باشد، زیرا در غیر این صورت شخصیتی تک بعدی تربیت می شود و نقش و ر سالت یک روحانی را نمی تواند انجام دهد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه برنامه های حوزه علمیه باید جامع، روزآمد و کارآمد باشد، گفت: اگر این سه ویژگی نباشد، رسالت حوزه تامین نمی شود و امروز که دشمن و دوست به انقلاب اسلامی چشم دوخته اند، می بایست با این سه ویژگی فعالیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر حرکت اصیل، اعتقادی و مکتبی به ویژه فعالیت های فرهنگی باید با یک محوریت و آهنگ واحد و به دور از آسیب باشد، اظهار کرد: بسیج، بهترین و مناسب ترین زمینه برای این امر است که به عنوان مثال دفتر بسیج مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و بسیج اساتید این حوزه تشکیل شد که مورد استقبال قرار گرفت.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر برنامه ریزی و نیازسنجی کیفی و کمی فعالیت ها در حاشیه شهر، گفت: تاثیرگذاری بایسته و شایسته این امر با نیازسنجی های لازم صورت می گیرد که پیشنهاد می شود کمیته ای تشکیل و توانمندسازی انجام شود.

حوزه علمیه انقلابی؛ مهم ترین نقطه اطمینان بخش سپاه

سردار نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع) نیز در این دیدار با اشاره به نقش هدایتی، تاثیرگذار و جامعه سازی روحانیت در ارتباط با سپاه، تاکید کرد: حوزه علمیه انقلابی مهم ترین نقطه اطمینان بخش برای سپاه است که به این نهاد کمک می کند.

وی اظهار کرد: از آنجا که سپاه وظیفه دفاع از انقلاب را دارد، در همه امور اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... که رد پای دشمن هست، فعالیت می کنیم، زیرا اگر دقت نشود به انقلاب و نظام آسیب می زنند.

نظری در ادامه سپاه را رکن اجرایی برای علما و حوزه علمیه و مساجد دانست و با اشاره به فعالیت در حاشیه شهر مشهد مقدس، گفت: اعتقاد داریم که در صورت اتصال راهبردی و ارتباط با حوزه علمیه انقلابی کار در حاشیه شهر به صورتی با کیفیت تر و سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha