جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور نامه خود به مقام معظم رهبری درباره ضرورت مهارت آموزی در مراکز آموزشی کشور را تبیین کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در همایش «رسول مهر» که امروز در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، با اشاره به اینکه تحصیلات مفید از غیر مفید باید تفکیک شود، گفت: برخی علم ها فقط برای کسب اطلاعات است و با مهارت همراه نیست و همین امر موجب تمایل برای کسب شغل پشت میز نشینی می شود.

وی با اشاره به نامه ای که درباره ضرورت مهارت آموزی، محضر مقام معظم رهبری نوشته و ایشان مرقوم فرمودند که این مسئله جدی و نیاز حتمی است، تاکید کرد: باید انقلابی در آموزش و پرورش و دانشگاه و نیز حوزه علمیه در زمینه مهارت آموزی به وجود بیاید، زیرا یک فرد با مدرک دیپلم، کارشناسی، ارشد، دکتری و یک روحانی بدون مهارت کارآمدی کمتری دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه حوزه علمیه می بایست چندین مهارت را به طلاب آموزش دهد، اظهار کرد: تلاوت قرآن، آموزش شنا، کلاس داری، مسئله گویی، قصه گویی، آشنایی با شبهات، همسرداری، تفسیرگویی، مناظره، نویسندگی، هنر خط و ... از جمله این مهارت ها می باشد.

وی با اشاره به اینکه برای یک برنامه یا مناسبت از روزها قبل تصمیم گیری و فعالیت می شود، اظهار کرد: حوزه علمیه در مدت یک ماه و نیم باقیمانده به ماه رمضان می بایست برنامه ریزی و فعالیت محسوسی برای مهارت آموزی مبلغان انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به دعای «اعوذ بک من علم لاینفع» و با تاکید بر تفاوت میان علم و مهارت، یادآور شد: علم آموزی یعنی اینکه فرد، تنها یکسری علوم را فرا گرفته ولی مهارت لازم را کسب نکرده است.
انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha