پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کارکنان مسلمان در شرکت آمازون اجازه نماز خواندن ندارند

حوزه/ عده‌ای از کارکنان مسلمان در آمازون به دلیل نداشتن حق نمازخواندن در محیط کاری، قصد دارند به زودی گردهمایی اعتراض آمیز روبروی دفتر این شرکت در سیاتل برگزار کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از pjmedia، کارمندان مسلمان در شرکت آمازون، به دلیل نداشتن حق نماز خواندن در محیط کاری، قصد برگزاری گردهمایی اعتراض آمیزی روبروی دفتر این شرکت درسیاتل واقع در ایالت واشنگتن در آمریکا برگزار کنند.

کارکنان بخش خدمات اتحادیه بین‌المللی و ماموران امنیتی مسلمانی که برای بخش متخصصان امنیت صنعتی، پیمانکار امنیتی آمازون کار می‌کنند این شرکت را متهم به نقض آزادی‌های مذهبی کرده‌اند. به گفته کارمندان مسلمان آمازون مسئولین این شرکت به آن‌ها اجازه خواندن نمازهای روزانه را نمی‌دهند، این در حالی است که کارکنان دیگر ادیان اجازه استفاده از اتاق‌های نماز را دارند.

در این راستا به گفته اتحادیه بین‌المللی خدمات کارمندی، نامه اعتراض آمیز و محکوم کننده‌ای از جانب کمیته اعتقادی سیاتل به شرکت آمازون ارائه شده و قرار است 1 می 2017، گردهمایی اعتراض‌آمیزی در بیرون دفتر این شرکت برگزار شود.

اتحادیه بین‌المللی خدمات کارمندی افزود: برخلاف دیگر شرکت‌ها در مناطق مسلمان نشین، شرکت آمازون کارمندان مسلمان را برای داشتن نمازخانه و خواندن نماز در محل کار مورد حمایت قرار نداده است. این درحالی است که کارمندان دیگر اجازه استفاده از اتاق نماز را داشته‌اند و یک استاندارد دوگانه در این شرکت وجود دارد.

* اخراج به خاطر نماز خواندن!

اسحاق حسن یک کارمند سابق آمازون گفت: من را به دلیل اینکه درخواست استفاده از نمازخانه داده بودم از کار اخراج کردند. من به نوبه خودم از جانب تمام کارمندان امنیتی مسلمان و کارمندان مذاهب دیگر صحبت می‌کنم. هر کارمندی حق دارد در محیط کار نماز بخواند و درخواست او باید از جانب مسولین شرکت با احترام مورد ارزیابی قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha