جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
راهپیمایی همبستگی با مسلمانان در ایالت دلاور آمریکا + تصاویر

حوزه/صدها تن از مردم آمریکا با شرکت در راهپیمایی اسلام‌هراسی، با تجمع روبروی مجلس قانونگذاری، همبستگی‌شان را با مسلمانان شهر نشان دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از newsworks، صدها تن از زنان، مردان و کودکان در ایالت دلاور واقع در آمریکا، با شرکت در راهپیمایی مبارزه با اسلام‌هراسی و تجمع روبروی سالن مجلس قانونگذاری همبستگی‌شان را با مسلمانان شهر ابراز داشتند.
این راهپیمایی به همت سازمان «اتحاد مسلمان- آمریکایی» در دلاور و به منظور ایجاد اتحاد و حمایت از اعضای جامعه به ویژه مسلمانان برگزار شد. در این گردهمایی امامان جماعت، رهبران مذهبی ادیان مسیحیت و یهودیت، سیاستمداران احزاب و قانونگذاران، از جمله جان کارنی، فرماندار دلاور، اقدام به سخنرانی کردند.
هر چند این راهپیمایی پاسخ مستقیمی به اقدامات اسلام‌هراسانه اخیر در این ایالت نبود، به نظر می‌رسد علت برگزاری آن برخورد اسلام‌هراسی دو سناتور حزب جمهوری‌خواه آمریکا در برخورد با قاریان قرآن بوده باشد. بر اساس خبرها دو نماینده جمهوری خواه در سنای آمریکا در هنگام قرائت قرآن مجید توسط امامان جماعت، پارلمان را ترک کرده‌اند.
کارنی در سخنانش گفت: ما در اینجا برای همدلی با برادران و خواهران مسلمان‌مان که منافع زیادی برای ایالت ما به ارمغان آورده‌اند ایستاده‌ایم. و آمده‌ایم که به با عمل همبستگی‌مان را نشان دهیم نه تنها با کلام.
عثمان ساندو، یکی از اعضای موسس اتحاد مسلمان-آمریکایی و رئيس انجمن اسلامی مرکزی دلاور گفت: سازمان  این رویداد را به هدف گسترش عشق و وحدت برگزار می‌کند. آنچه جو سیاسی کنونی در آمریکا به ارمغان آورد این بود که چهره حقیقی خوب و بد افراد را در آمریکا افشاء کرد. ما نمی‌توانیم مسلمان بودن‌مان را از شهروندی جدا کنیم. ما هم آمریکایی هستیم و هم مسلمان. 
عایشه اکیل یکی از شرکت کنندگان در این گردهمایی نیز گفت: امیدواریم این تجمع سبب آگاهی مردم شده و برخی افسانه‌ها پیرامون اسلام را برطرف سازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha