پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محیی الدین عفیفی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر

حوزه/ شیخ عفیفی گفت: الازهر هیچ گاه لانه و پناهگاه تروریسم نبوده و این ادعا که متون درسی الازهر عامل تررویسم پروری در مصر است نیز ادعایی غیر معقول است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ محیی الدین عفیفی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر با صدور بیانیه ای در اعتراض به حملات اخیر علیه الازهر اعلام کرد: کسی که حملات بیرحمانه علیه الازهر را پیگیری کند، به خوبی از میزان خطر چنین اقدامی آگاه می شود؛ چراکه امروز برخی جریان هایی که با مصر دشمنی دارند، به بهانه دفاع از الازهر به آن حمله می کنند.

وی افزود: حمله به الازهر راه را برای جریان های افراطی باز می کند که به میدان بیایند و اعتماد مردم را از الازهر سلب کنند و به دادن وعده بهشت و جهنم مردم را فریب بدهند.

شیخ عفیفی ادامه داد: الازهر هیچ گاه لانه و پناهگاه تروریسم نبوده و این ادعا که متون درسی الازهر عامل تررویسم در مصر است نیز ادعایی غیر معقول است، زیرا برخی می خواهند الازهر را عامل تمام مشکلات جهان بدانند و از این رو ادعا می کنند حذف متون درسی الازهر موجب ایجاد امنیت و ثبات در جهان می شود در حالی که این افراد یک مساله مهم را فراموش کرده اند و نمی دانند که تضعیف الازهر و جایگاه آن و ایجاد تردید در متون الازهر باعث تخریب جایگاه تمدن مصر خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha