دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی

حوزه/ برای بازیابی به گذشته و رسیدن به جامعه فاضله، لازم است سیر تاریخی زندگی پیامبر(ص) را بازنگری کنیم و باید نگرشی در سیر زندگی ایشان صورت گیرد که چرا جامعه دچار ورشکستگی اخلاقی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، ضمن تبریک فرارسیدن روز مبعث پیامبر خاتم(ص) اظهار داشت: مبعث، میلاد و هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه از موضوعات و ارکان مهم تاریخ اسلام است و لازم است در جای خود بحث شود.

استاد حوزه عنوان کرد: بعثت پیامبر(ص) از این لحاظ بسیار با اهمیت است که آن بزرگوار در مدت زمانی که در میان مردم و  جامعه حضور داشتند، وحدت، عزت، قدرت، بینش، جهان بینی، یکتا پرستی، مبارزه با جاهلیت را به ارمغان آوردند.

وی ابراز داشت: پیامبر خاتم(ص) قبل از بعثت و بعد از آن در اثر گذاری یک اندازه بودند، قبل از بعثت، خصوصیات منحصر به فردی مانند امانت داری، امین،  بزرگ،  صداقت و از  همه مهمتر بلوغ عقلی فردی و اجتماعی و بلوغ معنوی را در خود تجلی و درمیان جامعه رواج داده بودند،اخلاق آن حضرت زبان زد عامه و خاصه مردم بود، چنان با مردم برخورد می کردند که همه شیفته و دلباخته او می شدند.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین ابراز داشت:  قضاوت ایشان هم عادلانه و بر اساس دین بود، کسی نمی توانست اعتراضی کند، چون صادق درگفتار و عمل بود، برای او فرقی بین غنی و فقیر نمی کرد، همه این خصوصیات نشان دهنده این است پیامبر(ص) قبل از بعثت فردی کامل و جامعه ای بود.

وی ابراز داشت: این برکات بعد از بعثت هم نمود بیشتری پیدا کرد و با تلاش های 23 ساله خود توانست دین اسلام را جهانی کند و به مردم بفهماند اسلام، دین وحدت و محبت است و همه با هم بردار می باشند و هیچ نژادی بر دیگری برتری ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین بنیادی گفت: پیامبر خاتم(ص) بعد از بعثت، اسلام، بزرگترین پدیده جهانی را بدون هیچ ابزار و رسانه ای به دنیا معرفی کردند، و تنها ابزار آن بزرگوار اخلاق، دینداری، ایمان، تقوا، با مردم و همراه با آنها و رفتار سازنده بر اساس منطق و عقلانیت بود.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین ابراز داشت: مردم شیفته اخلاق و  دلباخته و عاشق پیامبر(ص) شده بودند، برای دیدار ایشان سراز پا نمی شناختند؛ در قلب ها نفوذ کرده بودند؛ دلیل موفقیتشان، عنصر منطق و اخلاق  که  در همه حال با پیامبر(ص) بود.

استاد حوزه عنوان کرد: متأسفانه بین جامعه زمان پیامبر(ص) یعنی مدینه فاضله و زمان حال، فرق های  زیادی است، دیگر از محبت، عشق، فداکاری، منطق، اخلاق و معنویتی که رسول خدا(ص) سالها برای ترویج آن تلاش کردند، خبری نیست و جامعه در این موارد دچار آسیب های جدی شده است.

وی ابراز داشت: برای بازیابی به گذشته و رسیدن به جامعه فاضله، لازم است سیر تاریخی زندگی پیامبر(ص) را بازنگری کنیم و باید نگرشی در سیر زندگی  ایشان صورت گیرد که چرا جامعه دچار ورشکستگی اخلاقی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین بنیادی گفت: عملکرد خواص بسیار مهم است؛ اگر جامعه و مدینه فاضله می خواهیم، باید در بُعد منطق و اخلاق سیر زندگی پیامبر(ص) نگرش جدی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha