شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حسین درودی

حوزه/ معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه و آموزش پرورش با اشاره به اقبال چشمگیر مردم برای حضور فرزندان شان در مدارس امین که با حضور روحانیون فعالیت می کند، گفت: بسیاری از دانش آموزان از مدارس غیر انتفاعی، متقاضی ادامه تحصیل در مدارس امین هستند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام حسین درودی، امروز در جلسه همکاری های حوزه علمیه و آموزش پرورش که با حضور مبلغان و مبلغات مدارس امین و معاونین مدارس علمیه  استان فارس، در  سالن اجتماعات مدیریت حوزه استان برگزار شد، اظهار داشت: در اثر فعالیت های خوبی که توسط این ستاد صورت گرفت، نگاه مثبتی در بین معلمان ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: آموزشگاه هایی در سطح کشور داشتیم که از شدت وجود آسیب های اجتماعی دانش آموزان آن، معلمان حاضر نمی شدند به اختیار خود در آن مدارس حضور پیدا کنند، چرا که آن مدارس را تبعیدگاهی برای خود می دیدند، اما با اجرای طرح های تربیتی توسط حوزه علمیه، وضعیت این مدارس به جایی رسید که دانش آموزانی از مدارس غیر انتفاعی، متقاضی ثبت نام در همان مدارس شدند و همین طور معلمان بسیاری درخواست تدریس در آن ها را داشتند.

معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه و آموزش پرورش، گفت: برای اتحاد، هماهنگی و ارتباط بیشتر با منابع سالم پاسخگویی، معاونین پرورشی و فرهنگی 31 استان را با مرکز ملی پاسخگویی و شبهات دینی آشنا کرده ایم تا دانش آموزان بهترین استفاده را داشته باشند.

حجت الاسلام درودی افزود: در مدارس امین، طرح های مربوط به حوزه قرآن و عترت را در قالب های خاصی در محدوده زمانی خوبی انجام شده و سپس بایگانی شده و مورد استفاده قرار نگرفته است که در این مورد نیز باید تلاش شود تا بصورت کتب و جزوه درآمده و در کلاس ها تدریس شود و یا این که در کتب رسمی آموزش و پرورش، این مطالب به صورت محتوایی گنجانده شود .

این کارشناس تربیتی با بیان این که مدارس امین را می توان به دو دسته موفق و کم موفق تقسیم کرد، گفت: بعضی از این مدارس، از مدارس غیر انتفاعی هم پیشرفت بیشتری داشته و متقاضیان بیشتری برای ثبت نام در این مدارس وجود دارد، اما متاسفانه مدارس امین گسترش کمی نداشته است که در این زمینه باید در آموزش و پرورش تلاش بیشتری شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha