جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دومین سالگرد ارتحال آیت الله ابوترابی

حوزه / مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در یزد با تاکید بر این که مردم باید با شناخت و بصیرت رئیس جمهور آینده را انتخاب کنند، گفت: فردی که با آراء مردم به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود، باید نسبت به صیانت از انقلاب اسلامی و بیت المال احساس مسئولیت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر محمدی، در دومین سالگرد ارتحال ملکوتی عالم مجاهد آیت الله حاج میرزاحسن ابوترابی که صبح امروز در مسجد ریگ یزد برگزار شد، با بیان اینکه مردم بایستی نسبت به احکام دین توجهات بیشتری داشته باشند، گفت: مرحوم آیت الله ابوترابی آن قدر در مسئله احکام دین دقیق بودند که بسیاری از مردم شکیات خود را از ایشان سؤال می کردند.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در یزد با اشاره به این که متاسفانه هستند افرادی که در استان به واسطه برگزاری مجالس عزاداری در بسیاری از آنها شرکت می کنند، اما از مسائل شرعی و لازم یک فرد مسلمان مطلع نیستد، افزود: یکی از عوامل آن، عدم بدعت در احکام دین است، که ابتدا فرد مسلمان باید احکام شرعی دین را بداند و نسبت به انجام آن  نیز توجهات خاص و ویژه ای داشته باشد.

استاد حوزه علمیه یزد با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع)به اهمیت تفقه در دین اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان در اهمیت دانستن احکام دین می فرماید: « الکَمالُ کُلُّ الکَمالِ اَلتَفَقَّهُ في الدّين وَ الصَّبرُ عَلی النائِبَة وَ التَقديرِ المَعيشَة / همه كمال در شناخت عميق دين و شكيبايى در پيشامدهاى ناگوار و اندازه نگاه داشتن در زندگى است». (بحار الانوار ،ج 78 ،ص 172 )

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه انسان در سه عامل به کمال می رسد، گفت: «تفقه در دین»، «صبر بر بلاها و مصیبت ها» و دیگری «مدیریت اقتصادی زندگی» سه امر مهم در زندگی است.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در یزد خاطرنشان کرد: تفقه در دین به شکل های مختلف صورت می گیرد و یکی از آنها این است که انسان به صورت استدلالی و مبنایی علوم دینی را بیاموزد که در حوزه های علمیه انجام می گیرد و دیگری تقلید از مراجع عظام تقلید است.

استاد حوزه علمیه یزد با بیان اینکه اگر شخص مسلمان عملی را بدون داشتن مرجع تقلید انجام دهد، آن کاری که انجام داده باطل است، ابراز کرد: هر فرد مسلمان باید برای انجام امور دینی خود، مرجع تقلیدی را انتخاب کند و اعمال خود را براساس گفته ، مرجعش انجام دهد تا مورد رضایت خداوند قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به این که همان گونه که فرد در انتخاب رئیس جمهور آینده خود دقت و توجه ویژه ای دارد، در انتخاب مرجع تقلید خود، که از واجبات دین است دقت نظر داشته باشد.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در یزد پاک دستی و امانت داری را یکی از ویژگی های رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: فردی که با آراء مردم به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود باید نسبت به صیانت از انقلاب و بیت المال احساس مسئولیت داشته باشد.

وی، مدیریت را یکی دیگر از ویژگی های یک رئیس جمهور برشمرد و خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی در کشور در مسئله مدیریت از توانایی لازم برخوردار نیستند، پس مردم باید در شناخت فرد اصلح از گفته های امام خمینی(ره)و رهبر معظم انقلاب اسلامی استفاده کنند تا در انتخاب شخص مورد نظر با اشتباه روبه رو نشوند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha