جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی غفاری / مدیر حوزه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با تاکید بر ضرورت تاسیس حوزه علمیه خواهران در شهرستان ها، خواستار همکاری ائمه جمعه، علما، مسئولین و خیرین در این امر مهم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در نشست با اعضای ستاد توسعه حوزه علمیه خواهران مازندران بیان کرد: مدیریت حوزه خواهران مازندران در سال 86، با یازده مدرسه و حدود 1500 طلبه فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر 23 مدرسه علمیه خواهران مصوب در استان داریم که 21 مدرسه فعال بوده و 2 مدرسه از مهرماه فعالیت آموزش خود را آغاز می کند.

وی افزود: در حال حاضر مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران دارای 5 هزار طلبه است که 3 هزار طلبه آن مشغول به تحصیل و 2 هزار فارغ التحصیل می باشند که برخی از فارغ التحصیلان مشغول به تحصیل در مقاطع بالاتر و برخی آماده خدمت در استان به عنوان مبلغ و... می شوند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران افزود: این مدیریت در اکثر شهرستان های مازندران، دارای مدرسه بوده و تعداد شهرستان های فاقد مدرسه علمیه ما 6 شهر می باشد که 3 شهرستان  رامسر، بابلسر و سوادکوه جزء این شهرستان ها است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 5 مدرسه علمیه خواهران استان دارای شرایط استاندارد، 7 مدرسه نیمه استاندارد، یک مدرسه نیمه فرسوده و 3 مدرسه فرسوده می باشد ؛ همچنین 4 مدرسه فاقد زمین و ساختمان بوده و در اماکن اجاره ای و موقتی فعالیت کرده و 3 مدرسه دیگر زمین داشته ولی فاقد ساختمان می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری تصریح کرد: عمده مشکل ما در تاسیس حوزه علمیه خواهران در شهرستان ها، وضعیت اقتصادی استان و گرانی زمین است که امیدواریم با همکاری ائمه جمعه، علما، مسئولین مازندران و همچنین خیرین، شاهد راه اندازی حوزه خواهران در تمام شهرها و فراهم سازی امکان تحصیل برای همه متقاضیان و علاقمندان به فراگیری علوم دینی باشیم.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha