جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه

حوزه/ همزمان با آغاز سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران جلسه‌ مشترک کارشناسان و اساتید غرفه پاسخ گویی مرکز مطالعات با رئیس این مرکز در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،  حجت الاسلام و المسلمین رضایی مهر در نشستی با کارشناسان و اساتید غرفه پاسخ گویی مرکز مطالعات، با استناد به آیه مبارکه ( فاسئلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون) گفت: اگر سوال از اهل فن و ذکر واجب باشد بی شک پاسخ گویی نیز واجب  است.

وی افزود: پاسخ‌گویی به سوالات و شبهات دینی مردم مستند قرآنی دارد؛  یعنی اگر بر فرض مرکز مطالعاتی نیز وجود نداشت ما موظف به عمل به تکلیف طلبگی خود بودیم و باید پاسخگویی به شبهات می کردیم.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات،  در راستای پاسخ گویی به سوالات  بیان داشت: توجه دقیق به سوال پرسش‌گر و شبهه‌ای که مطرح می‌شود ضروری است، زیرا تا اصل سوال و شبهه پرسش‌گر فهمیده نشود، ارائه پاسخ صحیح به آن ممکن نیست.

وی کوتاه و مختصر و در حد فهم مخاطب بودن پاسخ‌هارا نیز  امری ضروری  دانست و گفت: از ارائه پاسخ های طولانی و یا بدون ارتباط مستقیم با سوال جدا باید خودداری شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی مهر  افزود: بالا بردن ضریب حوصله در شنیدن کامل سوال و عدم تعجیل در اتمام سخن پرسش‌گران از ضروریات این امر است تا با آرامش کامل، پرسش و شبهه خود را مطرح کند و مطمئن باشد که سخن وی شنیده شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha