جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نبوی

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه بر لزوم استفاده از شیوه های نوین تبلیغی در پاسخ به شبهات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین نبوی شامگاه سه شنبه در سومین جلسه ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی کشور در مسجد مقدس جمکران گفت: فعالیت های علمی، فرهنگی و تبلیغی به ویژه در حوزه مهدویت نیازمند کار جدی، هدفمند و مدون است.

وی افزود: امروزه پژوهش های بسیاری در حوزه انجام می شود که بخش مهم این پژوهش ها در عرصه های کلامی به ویژه در عرصه مهدویت است؛ این فعالیت ها زمانی اثربخش تر می شود که با عرصه تبلیغ نیز توام شود؛ اگر پژوهش با تبلیغ توام و همراه شود قطعا نتایج بسیار مهمتری خواهد داشت .

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه اظهارکرد: خوشبختانه در سالهای اخیر حوزه های علمیه مطابق با تحولات زمانی اخیر تغییرات محسوسی در عرصه تبلیغ و پژوهشی به منصه ظهور رسانده اند که از جمله آنها می توان به ایجاد شبکه های تبلیغی اشاره کرد که در قالب های مختلف کار می کنند.

وی گفت: معاونت تبلیغ حوزه در جهت پاسخ دهی به این نیازها خدمات و فعالیت های علمی و اجرایی و تبلیغی گسترده ای را به منصه ظهور رسانده است؛ از جمله فعالیت های این عرصه می توان به انتشار مقالات تخصصی اشاره کرد؛ خوشبختانه پژوهش هایی که در این عرصه انجام می شود ناظر به نیازهای کاربردی عصر حاضر است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی یادآورشد: یکی از مسایلی که امروزه باید در حوزه تبلیغی به آن توجه کنیم، آن است که با توجه به شرایط و ابزارآلات امروزه، شبکه های اجتماعی نقش مهم و تاثیرگذاری در زندگی انسان ها دارند و سرعت تبادل اطلاعات به حدی افزایش یافته است، اگر بخواهیم به صرفا شیوه های گذشته در تبلیغ دست یازیم، شاید نتوانیم در مسیر این تحولات قرار بگیریم.

وی گفت: امروزه شبهات سنگین اعتقادی و کلامی به سرعت خیره کننده ای در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود و در دنیا نشر پیدا می کند؛ شیوه های انتشار این شبهات نیز به سان گذشته نیست و دشمنان به هر شکل ممکن سعی می کنند که از ابزارهای روز برای شبهه زایی استفاده کنند.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه یادآورشد: امروزه شبهات در قالب های تصویری و بسیار کوتاه و اثرگذار و از طریق تصویرکلمات و جملات ارایه می شود و اگر با توجه به اینکه دیگر دشمنان و مخالفان مکتب اسلام و تشیع به سرعت شبهه را در ذهن مخاطب جانمایی می کنند، نیاز است شیوه پاسخگویی نیز به همان روش باشد و با همان شیوه و سریع به این شبهات پاسخ بگوییم.

وی گفت: اگر امروز دشمنان ما از روش هایی مثل سیستم عامل هایی چون اندروید و شبکه های اجتماعی به دنبال تصرف فکری و اعتقادی جوانان ما هستند ما نیز باید سعی کنیم که از همین ابزارها علیه خود آنها اقدام کنیم و توطئه های آنها را خنثی کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha