جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید حسین مومنی اصفهان

حوزه/ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان گفت: در حال حاضر روحانیون آموزش دیده تحت عنوان مشاوران مذهبی، در مدارس آموزش و پرورش استان با اولویت پاسخگویی به شبهاتی که در فضای مجازی مطرح می شود، فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی پیش از ظهر امروز در نشستی با معاون امور استان های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پروش و جمعی از نمایندگان ستاد اظهار کرد: حوزه اصفهان قریب به پنج سال است که اقدام به تشکیل  و فعالیت کمیته همکاری  حوزه و آموزش و پروش در سطح استان کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف دشمن نقشه و برنامه ریزی برای افکار و اعتقادات نسل نوجوان و جوان مسلمان ایرانی است، تصریح کرد: آموزش و پرورش بهترین عرصه برای فعالیت طلاب و حوزویان به منظور خنثی سازی توطئه های غرب و جبهه استکبار است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی خاطرنشان کرد: امروز رسانه های غربی سعی دارند با افزایش هجمه فرهنگی بر روی اذهان نسل جوان، این قشر را به سمت مسائل مادی و به دور از معنویت و دین داری بکشاند، بر این اساس ورود حوزویان و هدایت گران اسلامی در این مکان ها می تواند راهگشا باشد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به تاکید مدیران حوزه علمیه اصفهان بر امر پاسخگویی به شبهات نسل جوان، حوزه استان به صورت جدی در قالب ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پروش فعالیت خود را آغاز کرده است که شاهد نتایج خوبی هم بوده ایم.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان یادآور شد: در حال حاضر بالغ بر 80 نفر از روحانیون آموزش دیده تحت قالب مشاوران مذهبی در مدارس آموزش و پرورش استان با اولویت پاسخگویی به شبهاتی که در فضای مجازی مطرح می شوند، فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: آشنا کردن نسل نوجوان و جوان با مبانی صحیح اسلامی، تفیهم مفاهیم ارزشی،تحقق تربیت اسلامی، ارائه  مشاورهای مذهبی برای خانواده ها  و کمک به دانش آموزان برای بی اثرکردن هجمه های روانی و فرهنگی دشمن برای افزایش ابتذال اخلاقی جوانان از جمله اقدامات مشاوران مذهبی است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی در پایان از نهادهای فرهنگی و حوزوی چون دفتر تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و حتی سازمان تبلیغات اسلامی درخواست کرد که با توجه به حساسیت موضوع و اهمیت توجه به نسل نوجوان و خنثی سازی توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان برای این قشر جامعه، بخشی از اعزام های مبلغین خود را  به بحث اعزام روحانیون به مدارس مناطق محروم سطح استان و کشور تحت قالب مشاوران مذهبی و طرح مدارس امین اختصاص بدهند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha