جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مومنی

حوزه/ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان گفت: طرح «هادیان سیاسی» با هدف تربیت مربی سیاسی از بین طلاب و فضلای حوزه به منظور تقویت دانش سیاسی طلاب و ارتقای مهارت های مرتبط با حوزه سیاست، همچون تحلیل سیاسی، دشمن شناسی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی، صبح امروز در جلسه ماهانه معاونین مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان با مدیران مدارس علمیه استان، پیرامون تشریح اقدامات معونت تهذیب و تبلیغ، اظهار کرد: یکی از عرصه هایی که معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه  اصفهان برای آن برنامه ریزی کرده است، بخش بصیرت افزایی است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با همت معاونین تهذیب مدارس  استان بالغ بر 150 همایش سیاسی برگزار شد، گفت:  برگزاری 51 کارگاه  آموزش مبانی سیاسی و اکران مستند های مختلف سیاسی  و مسابقات کتابخوانی سیاسی از دیگر اقدامات بوده است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: طرح «هادیان سیاسی» از جمله طرح های بزرگ حوزه علمیه اصفهان است که معاونت تهذیب و تبلیغ  با توجه به مشاهده خلاء ای که بود، برنامه ریزی، تدیون و اجرا کرده است.

وی در توضیح این طرح با توجه به ایام انتخابات و داغ شدن مباحث سیاسی عنوان کرد: یکی از وظایف مهم حوزه های علمیه در کنار تربیت مجتهد، مبلغ و پژوهشگر، تربیت نیروی انسانی توانا و فعال در زمینه سیاسی است، نیروهایی که علاوه بر برخورداری از دانش، بصیرت و مهارت لازم در امور سیاسی، بتوانند در سطحی فراتر از عموم طلاب، اقدام به آموزش و ارتقای بینش سیاسی افراد جامعه و از جمله دیگر طلاب نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی افزود: تقویت دانش سیاسی طلاب، همچون آشنایی با اندیشه های حضرت امام(ره)، تاریخ مشروطه؛ ارتقای مهارت های مرتبط با حوزه سیاست، همچون تحلیل سیاسی، دشمن شناسی،  تعمیق ارزش های دینی_سیاسی، همچون ولایت فقیه، نظام جمهوری اسلامی و. افزایش توان پاسخگویی به مسائل سیاسی توسط روحانیون از جمله اهداف تربیت مربی سیاسی در قالب طرح هادیان سیاسی حوزه علمیه اصفهان است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: حمایت از فیلم های سینمایی ارزشی با محتوای انقلابی چون ماجرای نیمروز و اکران برای طلاب مدارس  از دیگر اقدامات این معاونت بوده است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha