شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام گرجی

حوزه/ حجت الاسلام گرجی با اشاره به قیام امام حسین(ع) گفت: اگر ما بخواهیم هدف سیاسی را از قیام و نهضت حسینی بگیریم، دیگر محتوایی در این نهضت پیدا نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان حجت الاسلام علی اصغر گرجی، پیش از ظهر امروز در کارگاه روحانیت و سیاست مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) گفت: نخستین کار در طی مسیر الهی پشت سر گذاشتن حجاب های ظلمانی و دنیوی است و در مرحله بعد باید ما از حجاب های نورانی عبور کنیم.

وی در ادامه افزود: حضرت زهرای مرضیه(س) پای شعار «سیاست ما عین دیانت ماست» ایستاد و به مقام رفیع شهادت دست یافت و در آن زمان کسی با اعمال شخصی و عبادی ایشان کاری نداشت، بلکه دشمنان اسلام در برابر موضع گیری ایشان در رابطه با ولایت مقابله کردند.

حجت الاسلام گرجی با اشاره به قیام امام حسین(ع) ابراز داشت: اگر ما بخواهیم هدف سیاسی را از قیام و نهضت حسینی بگیریم، دیگر محتوایی در این نهضت پیدا نخواهیم کرد.

این استاد حوزه افزود: همه هدف انبیاء و اوصیاء الهی مبارزه با ظلم  و تاسیس حکومت الهی است و این هدف با دین جدای از سیاست سازگاری ندارد و هدف اصلی امام حسین(ع) در صحرای کربلا مبارزه با یزید و شناساندن اسلام اصلی به مردم بود.

وی ادامه داد: زمانی که ما به ادوار مختلف تاریخ مراجعه می کنیم متوجه می شویم که عده ای که می توانستند ایفای نقش کنند و سرنوشت تاریخ را عوض کنند با سکوت سبب آسیب های فراوانی به اصل اسلام همچون توابین شدند.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به ضرورت عملکرد به موقع خواص اظهار داشت: نقش خواص جامعه در رویداد های کلان همانند انتخابات بسیار مهم است و باید به موقع و با بصیرت انقلابی تصمیم گیری و عمل کنند.

وی در پایان تاکید کرد: طلاب و روحانیون جزء خواص جامعه هستند و باید در انتخابات پیش رو در میان مردم بصیرت افزایی انقلابی کرده و در مرحله نخست آنها را به شرکت در انتخابات دعوت کنند و در مرحله بعد معیار های فرد اصلح را در میان آنها تبیین کنند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha