چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام حسین درودی

حوزه/ حجت الاسلام درودی گفت: حوزویان باید برنامه های تربیتی را از منابع اصیل اسلامی چون قرآن و عترت استخراج کرده و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند، تا تربیت اسلامی محقق شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حسین درودی در نشستی با معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، در تشریح مهمترین وظیفه مبلغین امین و مشاوران مذهبی در مدارس آموزش و پرورش اظهار کرد: برای آنکه مبلغین در آموزش و پرورش بحث تربیت اسلامی را بتوانند در سطح کشور برای خانواده ها، دانش آموزان، و با هدف نیروسازی و نظام جمهوری اسلامی مطابق با مطالبات رهبری و همچنین متناسب با نیازهای نظام اسلامی انجام دهند،باید طلاب حوزه های علمیه آموزش هایی را ببینند و مجهز به مهارت هایی شوند.

وی با بیان اینکه بر طلاب حوزه های علمیه و مبلغین فرض است  که برنامه های تربیتی از منابع اسلامی چون قرآن و عترت تهیه کنند و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند، تصریح کرد: همه برنامه های صورت گرفته با تاکیدبر حفظ استقلال دو نهاد حوزه علمیه و آموزش و پرورش است.

معاون امور استان های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پروش افزود: در حال حاضر با توجه به تشکیل کمیته های همکاری آموزش و پرورش و حوزه که در 31 استان  کشور با ریاست امام جمعه استان ها و نایب رئیسی مدیرکل آموزش و پرورش استان و مشارکت دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف  و امورخیریه و دیگر نهادهای فرهنگی، بستر لازم برای تحقق مهم یاد شده فراهم شده است.

حجت الاسلام درودی عنوان کرد: ستاد همکاری آموزش و پرورش و حوزه  در سال 96 برنامه هایی را تبیین و تدوین کرده است که توجه به شهرستان های استان ها و تقویت مبلغین مدارس در راستای ترویج مبانی تربیت اسلامی و اجرای سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در نظام آموزش و پرورش با هدف تربیت دانش آموزی در تراز جمهوری اسلامی از آن جمله است.

وی در پایان ابراز کرد: در حال حاضر بالغ بر هزار و 600 نفر مبلغ حوزوی در مدارس آموزش و پرورش برای بحث تربیت اسلامی فعالیت می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha