شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حضرت آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ، پاسخگویی دقیق به نیازهای روز جامعه را شاخصه و ویژگی ممتاز شهید مطهری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  آیت الله مصباح یزدی عصر سه شنبه طی سخنانی به مناسبت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم در سالن همایش های این موسسه با بیان این که شهید مطهری دارای ویژگی ها و شاخصه های منحصر به فردی بود که باعث می شد اندیشه و آثار ایشان بعد از حدود 40 سال از شهادت ایشان همچنان بسیار ارزشمند و کاربردی باشد، اظهار داشت: یکی از ویژگی های این شهید بزرگوار این بود که در مسیر نیازهای جامعه در عرصه های گوناگون به ویژه فعالیت های علمی و تبلیغی حرکت می کرد و می کوشید که بر اساس مقتضیات روز، به این نیازها پاسخ دهد.

ایشان افزود: ایشان به خصوص با نوآوری و خلاقیت در کنکاش علمی و ارایه مطالب می کوشید که به خصوص نسل جوان تشنه معارف دین را مورد توجه قرار داده و به سوالات و شبهات آن ها به صورت دقیق پاسخ دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: حقیقتاً آثار و کتب بر جای مانده از این اندیشمند بزرگ و شهید والامقام، برای امروز جامعه ما نیز بسیار موثر و مفید است و باید هم حوزه و هم دانشگاه بیش از پیش به این آثار توجه کند.

ایشان خاطرنشان کرد: بنده به جرات می توانم بگویم که برخی از ابتکارات علمی و فرهنگی آیت الله شهید مطهری در دنیا نمونه و نظیر نداشت از جمله در کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم که ایشان آن را عملیاتی کرد و در زمان خود اثرات بسیاری برجای گذاشت.

آیت الله مصباح یزدی افزود: در آن مقطع زمانی که استاد مطهری این کتاب را نوشت، شبهات بسیاری در بین مردم مطرح بود و دشمنان دین، اصل وجود خدا را مورد هدف قرار داده بودند که تألیف این کتاب و حضور استاد مطهری در دانشگاه ها و سخنرانی های روشنگرانه ایشان این فتنه و خطر مهم را دفع کرد.

ایشان با بیان این که امروز به خصوص برای پاسخ به شبهات جامعه باید از روش و منش شهید مطهری الگوگیری کنیم، ابراز داشت: برخی به اشتباه فکر می کنند که فقه ما توان پاسخگویی به نیازهای روز جامعه را ندارد و حال آن که این طور نیست و شهید مطهری نشان داد که بر اساس همین فقه ما می توانیم به همه نیازها پاسخ دهیم منتهای مراتب این کار نیازمند مجاهدت علمی و فرهنگی از جنس تلاش های شهید مطهری است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان این که امروز در فضای مجازی و عرصه های رسانه ای، دشمن مبادرت به شبهه پراکنی علیه اعتقادات و باورهای دینی نسل جوان کرده و می کند، گفت: روحانیت و حوزه های علمیه به عنوان مرزبانان عقیدتی و فقهی و اندیشه ای می بایست به تاسی از بزرگانی چون شهید مطهری و بر اساس نوآوری ، به پاسخ گویی به شبهات جدید بپردازد و با زبانی قابل فهم و درک برای عموم جامعه خاصه نسل جدید مبادرت به این مهم کند تا ان شاءالله نتیجه مطلوب و مورد انتظار حاصل شود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha