پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حمایت از شیخ عیسی قاسم

حوزه/ دو تن از صاحب نظران و کارشناسان مسایل بین الملل، فشار مضاعف رژیم آل خلیفه بر مردم و علمای بحرین را نشانه ضعف و استیصال حکام این کشور توصیف کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این روزها تحولات بحرین و زمزمه های جدی مبنی بر محاکمه شیخ عیسی قاسم باعث شده که توجهات بین الملل به این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس جلب شود. طرح این مباحث در حالی است که به اذعان بسیاری از کارشناسان صدور هرگونه حکمی علیه شیخ عیسی قاسم مرجع اعلای شیعیان بحرین می تواند خشم مضاعف شیعیان را در پی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین  سید رحیم توکل، عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که بی شک تشدید فشارهای رژیم آل خلیفه علیه ملت بحرین و رهبران دینی آن نتیجه عکس خواهد داد، می گوید: رژیم مزدور آل خلیفه نشان داده که دستورات را از سعودی ها و اربابان آمریکایی و انگلیسی خود دریافت می کند و به عنوان یک دست نشانده صرفاً به اجرای اوامر می پردازد و خود را در بین ملتش منفورتر از قبل می سازد.

وی همچنین با بیان این که به لطف الهی، مقاومت مردم بحرین در برابر ظلم و جنایت سران ظالم این کشور باعث پیروزی جبهه حق می شود، می افزاید: همان گونه که مقاومت ملت لبنان و فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی در جنگ های 33 روزه، 22 روزه و 8 روزه به ثمر نشست و موجب خفت و خواری صهیونیست ها شد، در جریان مقاومت ملت بحرین نیز انشاالله ضعف و ذلت هر چه بیشتر سران ظالم بحرین را شاهد خواهیم بود.

این استاد حوزه با اشاره به این که به خواست خدا، فتح و پیروزی از آن مردم مظلوم و مقاوم بحرین خواهد بود، می گوید: همین حالا هم اگر حمایت های پی در پی آمریکا و آل سعود و دیگر کشورهای مرتجع عربی از حکام بحرین وجود نداشت، شاهد سقوط سریع رژیم آل خلیفه بودیم اما به هر حال این مقاومت حتی اگر طولانی هم شود در نهایت به سود مردم آزادی خواه و عدالت طلب بحرین است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن زمانی، کارشناس و تحلیلگر مسایل بین الملل نیز با بیان این که حکام بحرین ،مطالبه قانونی و مشروع مردم این کشور را نادیده گرفته اند، اظهار می دارد: آنچه در مقطع فعلی مردم بحرین به خصوص شیعیان از نظام سیاسی حاکم بر این کشور می خواهند احترام به حقوق شهروندی و تلاش برای برگزاری یک انتخابات مردمی به منظور انتخاب حاکم جدید است ، ضمن آن که حقوق شیعیان از حیث آزادی فعالیت های دینی و اعمال شرعی ، می بایست کاملاً محترم شمرده شود.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه با اشاره به این که جنایت ها و سرکوبگری های آل خلیفه صدای نهادهای بین المللی را هم در آورده است، می افزاید: سلب تابعیت رژیم بحرین از شخصیت هایی چون شیخ عیسی قاسم و نمایندگان ایشان همچون شیخ دقاق نشان می دهد که آل خلیفه در برابر خواست و مقاومت مردم هیچ منطق درستی ندارد و صرفاً با ابزار زور و سرکوب می خواهد حرف خود را به کرسی بنشاند.

رایزن سابق فرهنگی ایران در مصر همچنین خاطرنشان می کند: حکام بحرین باید بدانند که با رفتار خشن و بازداشت نیروها و فعالان سیاسی و فشار بر علما و رهبران نهضت مردمی، نمی توانند به اقتدار خود بیفزایند و اهدافشان را محقق کنند

وی همچنین بیان می دارد: نیم نگاهی به نوع رفتارهای سیاسی و برخوردهای سرکوبگرانه نظامی رژیم بحرین نشان می دهد که حکام و عمال این دولت ، فریب رژیم های ارتحاعی جهان عرب و در راس آن ها عربستان سعودی و نیز آمریکا و دیگر کشورهای استکباری را خورده است و یقیناً تداوم این گونه رفتارها در نهایت به ضرر خودشان خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha