جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجمع اعتراض آمیز فعالان بحرینی در لندن

حوزه/ همزمان با ورود حاکم بحرین و پسرش به لندن برای شرکت در مسابقات اسب سواری به عنوان مهمان ویژه و استقبال ملکه بریتانیا از آنان، جمعی از فعالین بحرینی دست به تجمعی اعتراض آمیز زدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در پی تجمع اعتراض آمیز فعالین بحرینی در لندن خانواده این افراد در داخل این کشور بازداشت و تهدید شدند.

همزمان با ورود حاکم بحرین حمد بن عیسی و پسرش ناصر و حاکم امارات به لندن برای شرکت در مسابقات اسب سواری به عنوان مهمان ویژه و استقبال ملکه بریطانیا از آنان، جمعی از فعالین بحرینی مقیم انگلیس دست به تجمعی اعتراض آمیز زدند.

این افراد با حمل پلاکاردی بزرگ که بر روی آنو نوشته بود "حمد سگ مجرم است و نه یک مهمان ویژه" اعتراض خود را به سیاستهاس انگلیس در حمایت از نظام بحرین در سرکوب قیام مردم این کشور اعلام کردند.

هم زمان با این تجمع خانواده این فعالین که در بحرین حضور دارند از جمله مادر و پدر حسن العالی به مرکز پلیس احضار و پدر وی باز داشت شد . وی در صفحه توییتر خود نوشت مکالمه ای از شماره همراه پدرش دریافت نموده که افسر پلیس پدرش را تهدید میکرده که "به پسرت بگو دست از حضور در این تجمعات بکشد اگر نه تو در بازداشت خواهی بود." العالی از  محکومین سیاسی بحرین،  تحت تعقیب و مقیم لندن است.

همچنین نیروهای امنیتی پدر و خواهر یوسف الحوری از فعالین حقوقی بحرین را که در خارج از این کشور بسر می برد و بارها از پرونده های نقض جقوق بشر در بحرین پرده برداشته است بازداشت نموده و طبق گفته منابع غیر رسمی  شرط آزادی خواهر وی را نامه اظهار ندامت و عذر خواهی وی از حاکم بحرین عنوان نموده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha