جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مخالفت مردم و علما با ورود گروه صهیونیست به بحرین

حوزه/ علمای بحرین: ما از اقدامات آل خلیفه اعلام برائت می کنیم، زیرا اقدامات آنها غیر شرعی و غیر مردمی است و به هیچ وجه نمی تواند نشان دهنده خواسته ملت بزرگ و آزاده بحرین باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، روابط آل خلیفه با صهیونیست ها امری است که بر کسی پوشیده نیست و مساله ای است که این روزها احساسات میلیونها عرب زبان و مسلمان را خدشه دار کرده است. مشارکت گروه صهیونیستی در کنگره اتحادیه بین الملی فوتبال فیفا که در 11 ماه جاری میلادی در منامه برگزار می شود، حلقه دیگری از زنجیره ارتباطات شرم آور رژیم آل خلیفه با صهیونیست ها است.

لازم به ذکر است مالزی از پذیرش میزبانی این کنگره امتناع کرده و گفته بود حاضر نیست به گروه صهیونیستی اجازه ورود به خاک خود را بدهد، اما آل خلیفه در این میان با دست پاچگی این میزبانی را پذیرفت و به راحتی نیز گروه صهیونیستی را به خاک خود راه داد.

اما این اقدام آل خلیفه خشم مردم بحرین را برانگیخت تا جایی که 12 جمعیت سیاسی و مدنی بحرین با صدور بیانیه ای مخالفت خود را با آلوده شدن خاک بحرین با قدم های صهیونیست ها اعلام کردند.

البته این اولین بار نیست که صهیونیست ها به خاک بحرین پا می گذارند، بلکه در طول سال های گذشته دیدارهای متعددی میان مسئولان آل خیفه و مسئولان صهیونیست صورت گرفته که آخرین آنها رقاصی بازرگانان صهیونیست در کنار برخی مسئولان بحرین با آهنگی با مضمون تخریب مسجدالاقصی بود که در بحرین صورت گرفت و واکنش مردم و علما را در پی داشت.

علمای بحرین از خائنان به فلسطین اعلام برائت کردند

اما در پی اقدام اخیر آل خلیفه در میزبانی از گروه صهیونیستی، علمای بحرین با صدور بیانیه ای تاکید کردند: آل خلیفه به طور کامل راه خود را از مردم جدا کرده است تا جایی که از گروه صهیونیست در کنگره اتحادیه بین المللی فوتبال فیفا استقبال می کند.

در بیانیه علمای بحرین آمده است: استقبال از گروه صهیونیست در خاک بحرین آن هم با توجه به رنج و سختی و مشکلات پیوسته ملت مظلوم فلسطین نشان دهنده این واقعیت است که آل خلیفه بهره ای از شرافت ومردانگی و حیا ندارند و باید این سؤال را از آنها و افکار عمومی جهان پرسید که چنین نظامی که به طور کامل از اراده مردم فاصله گرفته و در جهت منافع دشمنان اسلام و اشغالگران گام بر می دارد چه خیری می تواند داشته باشد؟!

علمای بحرین افزودند: ما از اقدامات آل خلیفه اعلام برائت می کنیم، زیرا اقدامات آنها غیر شرعی و غیر مردمی است و به هیچ وجه نمی تواند نشان دهنده خواسته ملت بزرگ و آزاده بحرین باشد.

در همین راستا تمامی علمای بحرینی ساکن قم نیز با صدور بیانیه ای تاکید کردند: رژیم آل خلیفه تا کنون نشست ها و دیدارهای متعددی با یهودیان و صهیونیست ها در داخل و خارج کشور داشته است که آخرین آنها کنگره فیفا است که در 11 ماه جاری میلادی در منامه برگزار می شود. ما آلوده شدن خاک بحرین با قدوم گروه اسرائیلی را محکوم کرده و اعلام می کنیم صهیونیست ها دشمنانی هستند که در میان ملت بحرین جایی ندارند و استقبال از چنین گروهی، خیانتی بزرگ به فلسطین اشغالی به شمار می رود و ما به نظام آل خلیفه توصیه می کنیم که دست از این حماقت بردارد و با عقلای قوم مشورت کند و چشم به حمایت خارج نداشته باشد و همواره سرنوشت شاه ایران را به یاد داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha