یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
صهیونیست‌ها آمبولانس‌های فلسطینی را به رگبار بستند، زخمی شدن ۶۶ فلسطینی در نابلس

حوزه/ نظامیان رژیم صهیونیستی به سوی تظاهرکنندگان در شهرهای بیتا و بیت فوریک تیراندازی کرده، آن‌ها همچنین آمبولانس‌های حامل زخمی‌های فلسطینی را به رگبار بستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از imemc، نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه به ده‌ها تظاهرکننده فلسطینی در شهر بیتا در جنوب منطقه شمالی کرانه باختری نابلس و شهر بیت فوریک در شرق این منطقه حمله کرده و 66 فلسطینی را مجروح کردند. آن‌ها در این حمله همچنین به سمت آمبولانس‌ها نیز آتش گشوده و در نتیجه یک فلسطینی را از ناحیه صورت مجروح ساخته و 3 آمبولانس را دچار خسارت کردند.

احمد جبرئیل، سرپرست واحد اورژانس هلال احمر در نابلس در این باره گفت: در بیت فوریک نظامیان یک فلسطینی را با گلوله‌های مرگبار غیرقانونی از ناحیه صورت زخمی کرده، 7 تن دیگر را با گلوله‌های پلاستیکی مجروح ساختند. به علاوه ده‌ها تن دیگر نیز در اثر استنشاق گازهای اشک آور به بیمارستان منتقل شدند.

وی افزود: علاوه بر این نظامیان 16 فلسطینی را نیز در بیتا مورد شلیک گلوله‌های پلاستیکی قرار داده و با انداختن بمب‌های گاز اشک آور منجر به آسیب‌های تنفسی شدید در ده‌ها تن دیگر از تظاهرکنندگان شدند. در میان زخمی شدگان عنان التیره، معاون فرماندار استان نابلس به چشم می‌خورد که با مورد شلیک گلوله پلاستیکی در دهان شد.

علاوه بر این نظامیان اسرائیلی در اقدامی وحشیانه و غیرقابل باور با گلوله‌های کشنده به سمت آمبولانس‌های حلال احمر در بیتا تیراندازی کرده، یکی از آمبولانس‌ها که مجروحان فلسطینی را به بیمارستان منتقل می‌کرده در اثر برخورد گلوله به چرخ‌های آن متوقف شد و شیشه‌های عقب و جانبی دو آمبولانس دیگر نیز خرد شدند.

ارتش همچنین به بسیاری از تظاهرکنندگان که اقدام به برگزاری نماز جمعه در نزدیکی یک ایست بازرسی نظامی در در ورودی اصلی شهر بیتا کرده بودند یورش برد. نظامیان به راهپیمایی غیرخشونت آمیز هفتگی در روستای کفر قدوم در منطقه شمالی کرانه باختری اشغالی نیز یورش برده و در نتیجه این حمله ده‌ها نفر دچار آسیب‌های تنفسی در اثر استنشاق گاز اشک آور شدند.

نظامیان صهیونیستی یک جوان 22 ساله فلسطینی با نام صبا نیدال عبید از روستای نبی صالح در شمال غربی رام الله در کرانه باختری را نیز با شلیک گلوله به ناحیه قلب به شهادت رساندند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha