جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 415279
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
تخریب ۴ ساختمان فلسطینی در دره اردن

حوزه/بولدوزرهای اسرائیل روز گذشته با حمله به روستال الجفتلک در رود اردن، دو خانه و دو انبار متعلق به فلسطینیان را به بهانه نداشتن مجوز تخریب کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از imemc، مقامات رژیم صهیونیستی روز گذشته 4 ساختمان را در روستای الجفتلک در منطقه اریحا واقع در کرانه باختری اشغالی تخریب کردند.

به گفته ساکنان روستا که در منطقه دره اردن واقع شده، بولدوزرهای اسرائیلی با پشتیبانی و مشایعت نظامیان ارتش، دو خانه موقت و دو انبار متعلق به فلسطینیان را به بهانه نداشتن مجوز درست ساختمان سازی از سوی اسرائیل تخریب کردند.

نیروهای رژیم اسرائیل در ماه ژانویه نیز حداقل 9 ساختمان را در روستای الجفتلک تخریب کرده بودند. بهانه صهیونیست‌ها برای تخریب منازل فلسطینیان، قرار گرفتن آن‌ها در «منطقه آتش» بود.

گفته می‌شود از سال 1970 تاکنون تقریبا 20% سرزمین‌های کرانه باختری اشغالی منطقه آتش نامیده شده است، این درحالی است که تقریبا 80% این مناطق در واقع برای آموزش‌های نظامی ارتش اسرائیل مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و اسرائیل تنها از این بهانه برای سرکوب ساکنان فلسطینی استفاده می‌کند. به علاوه خانواده‌های شهرک‌نشین یهودی که در مناطق آتش زندگی می‌کنند، هنگام مانورهنای نظامی اسرائیل تنها برای چند ساعت یا چند روز منازل‌شان را ترک می‌کنند، درحالی که خانه‌های ساکنان فلسطینی بی‌درنگ مورد تخریب قرار می‌گیرند.

در این میان با توجه به آمار موسسه تحقیقات کاربردی در بیت المقدس، 7 شهرک اسرائیلی غیرقانونی و پایگاه‌های شهرک‌نشینی در زمین‌های روستای الجفتلک ساخته شده‌اند.

به گفته گروه حقوق بشر بتسلم، رژیم اسرائیل تقریبا هیچ گاه به فلسطینیان اجازه ساختن خانه در منطقه سی را که بیش از 60% کرانه باختری تحت اشغال اسرائیل را به خود اختصاص داده نمی‌دهند، و ساکنان این منطقه مجبورند بدون داشتن مجوز خانه‌هایشان را بنا کنند و همیشه در این ترس به سر می‌برند که منازل‌شان توسط بولدوزرهای رژیم صهیونیستی تخریب گردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha