جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دوره تابستانی طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری

حوزه/ حجت الاسلام مستاجران از برگزاری ۱۵۰ ساعت کلاس آموزشی طرح « اندیشه مطهر» با حضور ۲۲ استاد در مدارس علمیه حوزه اصفهان و رشد ۳۰ درصدی طلاب شرکت کننده در این طرح، خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین  امیر حسین مستاجران در گفت  و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، پیرامون اهداف برگزاری طرح اندیشه مطهر در حوزه علمیه اصفهان  گفت: اجرای طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری در مدارس علمیه برای ایجاد یک ساختار و نظام فکری در طلاب است که با تحقق این هدف و تسلط آنان بر قرآن و احادیث می توانند پاسخگوی بسیاری از شبهات جدید و مبتلا به باشد.

وی ادامه داد: چون کتب شهید مطهری(ره) در حوزه علمیه به عنوان متن درسی قرار نمی گیرد و طلاب نیز با فشار درسی مواجه هستند، لذا مطالعه کتاب های خارج از دروس اصلی حوزوی، بدون برنامه ریزی دقیق امکان پذیر نیست، بنابراین در اول سال  تحصیلی این دوره برنامه ریزی می شود و طلاب به صورت داوطلبانه ثبت نام نموده و حضوری در دوره شرکت می نمایند.

مسئول  فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در مورد آمار شرکت طلاب در طرح اندیشه مطهر،، افزود: در این دوره از بین مدارس علمیه استان اصفهان، طلاب 15مدرسه به صورت مستمر در کلاس ها شرکت داشتند که در این بین، مدارسی چون حضرت ولیعصر اصفهان(25جلسه)، میرزاحسین(18جلسه)، رکن الملک(10جلسه)، امام صادق علیه السلام خوراسگان(9جلسه) و امام خمینی(ره) زرین شهر(8جلسه) جزء مدارس موفق بوده اند.

وی در پایان افزود: در مجموع این دوره، 150ساعت کلاس با حضور  22استاد در مدارس علمیه برگزار گردید که برخی از اساتید از شهر اصفهان به دور ترین نقاط استان اعزام و دوره های فشرده برگزار نمودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha