جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: بنده از مناظره دیروز نامزدهای انتخاباتی بسیار ناراحت هستم؛ کیفیت این مناظره با شأن و اخلاق اسلامی تطابق نداشت و از ابتدای انقلاب تا دیروز هیچ مناظره‌ای به این میزان تلخ نبود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آيت‌الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار با جمعی از طلاب و اساتید حوزه که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، ضمن بیان رسالت طلاب در مرزبانی دین اسلام، ابراز داشتند: همانطور که رزمندگان از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی صیانت کرده و در مقابل تهاجم نظامی دشمن ایستادگی می کنند، علما نیز با رسالتی مهم‌تر در مرز ارزش‌های دینی در مقابل هجوم ضد ارزش‌های فرهنگی و سیاسی مواجه هستند.

معظم له با بیان این مطلب که خداوند متعال به هر جامعه‌ای حکمت داده است، خاطرنشان ساختند: به گفته علامه طباطبایی(ره)، حکمت بر ارزش ها و اصول حاکم است و هیچ ملت و جامعه ای  نیست که اصول و حکمتی را در خود نداشته باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: ارزش‌ها و ضدارزش‌ها به معنای امر به معروف و نهی از منکر است؛ لذا علما باید ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها را شناخته و آن ها را به جامعه معرفی کنند.

ایشان عنوان کردند: حوزه‌های علمیه به صورت مستمر و همواره باید پیگیر مسیر تفکر انقلابی باشند؛ لذا طلاب و اساتید باید در مورد مباحث مختلف انقلاب گفتگو نموده و جلساتی را برگزار نمایند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه آسیب‌های انقلاب باید مورد توجه طلاب و حوزه علمیه قرار گیرد، ابراز داشتند: طلاب باید معارف ناب اصیل اسلامی را در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... شناخته و آموزه‌های خود را به دیگران منتقل کنند.

ایشان تصریح کردند: انقلاب اسلامی ایران، نعمتی الهی است که باید از آن حراست شود تا این نعمت در اختیار دشمنان قرار نگیرد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی برگزاری این دیدار را لبیک به ندای رهبری دانستند و اظهار داشتند: سند 2030 یونسکو، ضد ارزش‌های دینی‌ است و شرم داریم که مفاد این سند را بیان کنیم؛ در این سند انقلاب و نظام را زیر سوال برده اند؛ در حالی که ایران توانسته استبداد و استکبار را از کشور بیرون کرده و به بیدارگری اسلامی در جهان برسد و  به همین علت می‌تواند برای تعلیم و تربیت برنامه داشته باشد.

این استاد برجسته حوزه یادآور شدند: مسئولین باید در مقابل سند 2030 جواب دندان شکنی به دشمن می‌دادند؛ اما متأسفانه این سند را پذیرفته و امضا کردند تا به جریان بیاندازند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشتند: در شرایط کنونی انتخابات را پیش‌رو داریم که برای نظام اسلام بسیار احساس است و اکنون باید تلاش کنیم تا همه مردم در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند.

معظم له در ادامه استفاده گزینشی از سخنان رهبر انقلاب را نادرست دانستند و گفتند: یکی از ویژگی های کاندیدای اصلح، روحیه مبارزه با دشمنان اسلام می باشد؛ چراکه دشمنان کینه و خشم بسیاری از انقلاب داشته و نباید نسبت به آنها نرمش داشته باشیم.

ایشان بیان داشتند: مردم از نقاط مختلف این کشور در هشت سال دفاع مقدس حضور داشته و شهدای خود را تقدیم انقلاب کردند؛ به همین علت بیکاری باید از بین رفته و رفاه جایگزین آن شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: بنده از مناظره دیروز نامزدهای انتخاباتی بسیار ناراحت هستم؛ کیفیت این مناظره با شأن و اخلاق اسلامی تطابق نداشت و از ابتدای انقلاب تا دیروز هیچ مناظره‌ای به این میزان تلخ نبود.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کردند: دشمن از حمله کاندیداها به یکدیگر سواستفاده کرده و با رسانه‌های خود مناظره را به سوژه‌ای برای کوباندن انقلاب تبدیل کرده‌اند؛ به همین علت مناظره دیروز بسیار دردآور بود و نمی شود از گفتن این موضوع پرهیز کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha