جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: رسیدن به خودکفایی اقتصادی در گرو داشتن روحیه جهادی در تمام زمینه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، صبح امروز در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: مسئولان نظام اسلامی و همه آحاد مردم جامعه باید به‌صورت جهادی کار و تلاش کنند تا مملکت به سمت رشد، توسعه و پیشرفت سوق یابد.

وی با بیان این که خودکفایی اقتصادی در گرو تکیه به توان داخلی و بهره‌گیری از روحیه جهادی است که مردم و مسئولان باید با جدیت برای تحقق آن تلاش کنند، ابراز داشت: در ایران اسلامی در ابعاد مختلف ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد که باید از تمام آن‌ها برای کمک به اقتصاد کشور بهره گرفت.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به این که هر کشوری که در زمینهٔ تولید محصولات کشاورزی، مستقل و خودکفا است از نظر اقتدار ملی در سطح بالایی قرار دارد، تصریح کرد: اگر در تمام زمینه‌های اقتصادی و تولیدات داخلی بتوانیم هویت و ظرفیت را بروز داده و از توانمندی‌های نسل جوان و کارآفرینان بهره ببریم، بدون تردید به رشد و توسعه مطلوبی دست می‌یابیم.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه افزود: امیرالمومنین(ع) می فرماید «مَن وَجَدَ ماءً و تُراباً ثُمَّ افتَقَرَ فاُبعَدَه اللهُ / كسي كه آب و زميني در اختيار دارد و فقير است، خدا او را از رحمت خود محروم كرده است». بنابراین هر جا آب و زمین باشد و مردم از آن به نحو احسن بهره‌برداری کنند، عزت و سربلندی نصیب مردم آن منطقه می‌شود و فقر و تنگدستی از آن جامعه رخت برمی‌بندد.

وی ادامه داد: کشور ما از لحاظ اراضی و برخورداری از آب وضعیت مناسبی دارد و اگر مردم از این دو نعمت الهی استفاده نکنند، مورد غضب خداوند قرار خواهند گرفت.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: در سیره ائمه اطهار (ع) نیز تلاش برای کسب روزی حلال یکی از بهترین اعمال و عبادت شمرده شده است و در متون دینی تشویق به زراعت و فلاحت وجود دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی در زمینهٔ کشاورزی از وضعیت مطلوبی برخوردار است، گفت: مسئولان جهاد کشاورزی استان باید با روحیه جهادی به سمت خودکفایی در تولیدات کشاورزی پیش بروند.

وی با قدردانی از مدیران جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: مجموعه جهاد کشاورزی باید با نگاه اقتصاد مقاومتی نسبت به‌ روز رسانی ابزارآلات و تولیدات کشاورزی اقدام کرده و با مدرنیزه کردن ملزومات و ادوات کشاورزی به تولید بیشتر محصولات کمک کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha