شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 قرآن مجید

حوزه/ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با ماه مبارک رمضان طرح قرآنی ۱۴۵۱ در سطح مساجد این استان اجرا می‌شود.

هاشم شیرازیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: طرح قرآنی 1451 در مراکز خانه‌های نور کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در ایام ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح قرآنی برای تمامی مقاطع سنی است و عموم مردم می‌توانند در آن شرکت کنند، افزود: طرح 1451 با محوریت دو سوره «ملک و واقعه» اجرا می‌شود.

شیرازیان با بیان اینکه ششم خردادماه آغاز طرح قرآنی ۱۴۵۱است، ادامه داد: طرح قرآنی ۱۴۵۱ با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها و به‌ویژه جوانان برگزار می‌شود.

وی، تشویق و ترغیب عموم علاقه‌مندان برای انس با آیات قرآن کریم، زمینه‌سازی جهت دستیابی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، گفتمان سازی و تدبر در قرآن کریم، مشارکت و هم‌افزایی در اجرای برنامه‌های قرآنی با سایر نهادها و دستگاه‌های قرآنی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به سوره محوری این طرح گفت: هم‌زمان با ماه مبارک رمضان، سوره30 آیه ای  «ملک» به تعداد روزهای ماه مبارک انتخاب شده است و هر آیه در یک روز برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه پس از عید فطر نیز سوره مبارکه «واقعه» برای ادامه طرح 1451 در نظر گرفته شده است، افزود: این سوره 96 آیه‌ای مطابق با سال 1396 و با محوریت «سبک زندگی قرآنی و اقتصاد» انتخاب شده است.

شیرازیان یادآور شد: این طرح قرآنی از 10 سال پیش در فضای رسانه ملی با محوریت شبکه قرآن به جهت غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها در فصل تابستان اجرا شد و عنوان این طرح نیز بر اساس تعداد سال‌های نزول قرآن نام‌گذاری شد.

وی خاطرنشان کرد: نخستین طرح ملی با نام 1441 آغاز و دهمین دوره آن نیز در سال 95 با نام 1450 با محوریت سوره حدید پایان یافت و امّا طرح 1451 در سال  96 با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان پیش از فصل تابستان پایان می‌یابد با محوریت دو سوره در ماه مبارک رمضان و ایام تابستان از 6 خردادماه تا اوایل شهریورماه جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha