سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام احمد صابری تولایی

حوزه/ حجت الاسلام صابری تولایی، انتخابات را صحنه نمایش غیرت ملی دانست و گفت: همه وظیفه داریم که در انتخابات شرکت کنیم هم به خاطر ماهیت جمهوریت نظام، حفظ امنیت، حفظ نظام و نماد آزادی و هم به این دلیل که تکلیف شرعی، وجوب صیانت از ارزش‌ها است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام احمد صابری تولایی، شامگاه دوشنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد اظهار داشت: هدایت دارای لوازمی از جمله اسلام‌شناسی است، اما با نزدیک شدن به آخر الزمان، اسلام‌شناسی نیز سخت شده  و تا همین الآن چهار نوع اسلام داریم.

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان با اشاره به وجود «اسلام انقلابی»، «اسلام عافیت طلبان»، «اسلام منافقانه» و «اسلام صوفی مأبانه»، افزود: اسلام انقلابی، یعنی از همه‌چیز گذشتن و در پی چیزی نبودن، اسلام عافیت طلبانه یعنی تا زمانی اسلام را قبول دارم که به‌راحتی من صدمه نزند و این یعنی همان اشرافی گری و اسلام منافقانه؛ یعنی کسی که شعار علیه آمریکا و انگلیس می‌دهد، ولی در باطن با همان‌ها است .اسلام صوفی گرایانه نیز یعنی اسلامی که بر اساس لذت‌ها جلو می‌رود و به این معنی که آنجاهایی که با من است، هستم و اگر نباشد من هم نیستم؛ یعنی اسلام لذتی و یا همان اسلام سلیقه‌ای، یعنی فرقی بین مجلس قمه‌زنی و مجلس پارتی نیست فقط در اولی سلیقه‌ای و در دومی لذتی است

وی در ادامه با اشاره به اهداف ظهور امام زمان(عج) و حکومت مهدوی، گفت: فقرزدایی، عدالت‌گستری، اسلام گستری، ایجاد امنیت، تثبیت هویت و عزت شیعه، رشد عقلی و تکامل علمی ازجمله اهداف تشکیل حکومت مهدوی است.

حجت‌الاسلام صابری تولایی تصریح کرد: عدالت‌گستری با فقرزدایی ممکن می‌شود و این هم هنگامی محقق می‌شود که عدالت گسترش یابد.

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان همچنین با اشاره به اینکه امنیت فقط امنیت مالی و جانی نیست، بلکه امنیت معنوی هم هست یعنی توهین نکردن به مقدسات، افزود: هویت و عزت شیعه با ظهور امام زمان (عج) و تشکیل حکومت مهدوی تثبیت می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که حوزه‌های علمیه باید دارای سه بخش؛ فقه، اخلاق و آگاهی سیاسی باشند، افزود: طلاب هدایت جامعه را بر عهده دارند و این رسالت مهم و خطیری است.

حجت‌الاسلام صابری تولایی با بیان اینکه هدایت دارای دو رکن است، گفت: نخست اینکه که مردم خدا را عبادت کنند و دوم اینکه غیر خدا را اطاعت نکنند (یعنی اجتناب از طاغوت).

وی همچنین با اشاره به اینکه عناصر مبارزه نیز دارای دو رکن است و آن نیز فکر مراجع و منتشر کردن اندیشه و مطالب مراجع توسط طلاب است، اظهار داشت: در این راستا ما اگر می‌خواهیم درباره سیاست حرف بزنیم آن‌ها را باید به دیانت ربط دهیم؛ مثلاً احادیثی که درباره مسئولیت است را بیان کنیم.

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در پیش است، گفت: برای درست انتخاب کردن ابتدا باید نخست تحقیق، بعد تحلیل و تصمیم و در مرحله آخر نیز تبلیغ شود.

وی با بیان اینکه ما انواع غیرت داریم، غیرت ملی، غیرت دینی و غیرت ناموسی و انتخابات از جمله مصادیق غیرت ملی است، افزود: همه وظیفه داریم که در انتخابات شرکت کنیم هم به خاطر ماهیت جمهوریت نظام، حفظ امنیت، حفظ نظام و نماد آزادی و هم به این دلیل که تکلیف شرعی، وجوب صیانت از ارزش‌ها است که  از مصادیق تولی و تبری و تعاون در برّ و تقوا می باشد .

حجت‌الاسلام صابری تولایی در پایان با اشاره به ویژگی‌های فرد اصلح برای انتخابات گفت: فرد اصلح باید پاک دست، ساده‌زیست، اهل استقامت، ولایت مدار، خستگی‌ناپذیر، محروم نواز، کم‌مصرف و پرکار باشد.

برپایه این گزارش، مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان همچنین از منطقه زلزله زده پیش قلعه استان خراسان شمالی بازدید کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha