سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نشست قائم مقام توایت ‌آستان قدس رضوی با تولیت مسجد کوفه

حوزه/ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز با گسترش ابزارهای ارتباطی، شبهات فراوانی مطرح می‌شود که لزوم پاسخگویی به آن‌ها و تبیین معارف و فرهنگ اهل بیت(ع) را دوچندان کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، سید مرتضی بختیاری در دیدار با تولیت و مدیران مسجد کوفه با اشاره به اقدامات دشمنان اسلام برای مخدوش کردن چهره اسلام واقعی و اصیل، گفت: در فضایی که امروز با گسترش ابزارهای ارتباطی به وجود آمده، شبهات فراوانی مطرح می‌شود که لزوم پاسخگویی به آن‌ها و تبیین معارف و فرهنگ اهل بیت(ع) را دوچندان کرده است.

وی تصریح کرد: وظیفه و رسالت ما به عنوان خادمان اهل بیت(ع) به فرموده امام رضا(ع) آشنا کردن مردم با محاسن کلام و زیبایی‌هایی است که از گفتار، کردار و سیره آن بزرگواران به یادگار مانده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، حضور پرشور عاشقان و ارادتمندان امام حسین(ع) در راهپیمایی عظیم اربعین را از جلوه‌های بی‌نظیر جهان اسلام توصیف کرد و بیان داشت: بدون شک اردات و علاقه‌ای که در بین مسلمانان و مردم سایر ادیان و مذاهب به ساحت مطهر اهل بیت(ع) موج می‌زند، نشان‌دهنده درستی و حقانیت مسیری است که ائمه هدی(ع) برای پاسداری و صیانت از آن، جان مبارکشان را تقدیم کردند

بختیاری افزود: مسجد مقدس کوفه از اماکن تاریخی و با عظمت اسلامی است و حضرت امام علی(ع) خطبه‌ها و نطق‌های فراوانی را ایراد فرموده‌اند که در منابع روایی و تاریخی موجود است و این معارف غنی و عمیق، سرمایه‌های بشر امروز است.

وی با بیان اینکه مراکز علمی و پژوهشی آستان قدس رضوی نظیر دانشگاه علوم اسلامی رضوی و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آمادگی دارند تا سطح همکاری‌ها را گسترش دهند، اذعان داشت: در حوزه‌های تبلیغی و فرهنگی نیز در مجموعه آستان قدس رضوی ظرفیت‌های متعددی وجود دارد که می‌تواند در خدمت زائران سایر اماکن متبرکه قرار گیرد.

بختیاری گفت: با توجه به تشرف سالانه 30 میلیون زائر به بارگاه منور رضوی که 4 میلیون نفر از آنان را زائران غیر ایرانی از کشورهای منطقه و سایر کشورهای جهان تشکیل می‌دهند، برنامه ریزی‌های گسترده‌ای برای ارائه خدمات مطلوب و شایسته به زائران عزیز صورت گرفته است.

وی در با اشاره به این که تاکنون دو اجلاسیه بزرگ اعتاب مقدسه جهان اسلام در مشهد مقدس و کربلای معلی با حضور تولیت‌ها و مسئولان عالی اماکن متبرکه برگزار شده و ثمره آن قطعاً به افزایش سطح رفاه و تکریم بیشتر زائران خواهد انجامید، گفت: خوشحالیم که این ایده و طرح با استقبال گسترده مواجه شد و اجلاسیه مبارک اعتاب مقدسه جهان اسلام شکل گرفت.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی  خاطرنشان کرد: همگرایی، هم افزایی و تبادل تجربیات ارزشمند حرم‌های شریف اهل بیت(ع) و بقاع متبرکه از دستاوردهای بزرگی است که به برکت تعامل اثربخش و سازنده بین مسئولان و خادمان این اماکن مقدس به وجود آمده است.

سید محمد مجید الموسوی، تولیت مسجد مقدس کوفه نیز در این دیدار با تقدیر از ابتکار عمل آستان قدس رضوی در برپایی اجلاسیه اعتاب مقدسه گفت: زائران ایرانی علاوه بر اقامه نماز در مسجد کوفه، مرقد مطهر حضرت مسلم بن عقیل(ع)، هانی بن عروه(ره) و مختار ثقفی(ره) از یاران باوفای حضرت سیدالشهدا(ع) را زیارت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به افزایش روزافزون تعداد زائران عتبات عالیات خواستار افزایش سطح همکاری‌ها و انتقال تجربیات در حوزه‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی هستیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha