جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمدجواد نظافت

حوزه/ مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد، امنیت را یکی از نعمت های مهم خواند و گفت: امنیت حاکم در کشور ما وقتی حفظ می‌شود که مطیع رهبر معظم انقلاب باشیم و دشمن را بترسانیم، ولی اگر ما از دشمن بترسیم امنیت مان به خطر می‌افتد.

 
به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام  محمدجواد نظافت  امروز 21 اردیبهشت ماه، در همایش آموزشی نومزدوحین طلاب حوزه‌های علمیه خراسان رضوی در مشهد با تبیین مهارت‌های عمومی آغاز زندگی مشترک اظهار داشت: ازدواج و زندگی شما باید متفاوت از دیگران باشد، اولین چیزی که زندگی یک طلبه را از دیگران متفاوت می سازد هدف است، هر دو باید هدفی مشترک داشته باشید و گرنه کنارهم بودن شما مشکل‌ساز است.
 
5 نعمت‌ مهم زندگی
 
مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد با بیان اینکه انسان در زندگی دارای پنج نعمت مهم است که باید شاکر و حافظ آنها باشد، اظهار داشت: توجه به این نعمت‌ها شادی و سرورآفرین است، اما غصه خوردن برای چیزهایی که نداریم و بعضا بی اهمیت یا بی‌ارزش هستند انسان را دلگیر می‌کند.
 
وی افزود: اولین و مهم‌ترین نعمت هر انسانی "صحت و سلامتی" است که با مراجعه به بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌های معلولین بیشتر متوجه آن می شود ولی اکثر آدمها از نعمت سلامتی غافلند.
 
حجت الاسلام و المسلمین نظافت با اشاره به اینکه دومین نعمت مهم در زندگی "امنیت" است، ابراز کرد: متأسفانه عده‌ای نسبت به این نعمت در کشور ناسپاسی می‌کنند، سخنان عده‌ای در کشور این نعمت را به خطر می اندازد.
 
وی افزود: امنیت وقتی حفظ می‌شود که مطیع رهبر انقلاب باشیم و دشمن را بترسانیم ولی اگر ما از دشمن بترسیم امنیت ما به خطر می‌افتد.
 
قناعت؛ ثروتی همگانی
 
مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد "ثروت" و"قناعت" را از دیگر نعمت‌های مهم عنوان و خاطرنشان کرد: قناعت ثروتی همگانی است برای حفظ این نعمت به زیردستان خود بنگریم و خدا را شاکر باشیم که قناعت ثروت بزرگی در زندگی است.
 
وی تصریح کرد: عزت انسان به "قناعت" اوست بنابراین عزت‌خواه باشد نه عزت‌فروش، با کسانی که شما را تحقیر می کنند و برای انسانیت ارزش قائل نیستند معاشرت نکنید و چشم امیدتان به خدا باشد.
 
حجت الاسلام و المسلمین نظافت با اشاره به اینکه پنجمین نعمت با ارزش در زندگی "انیس" است که شامل همسر، فرزند و رفیق خوب می‌شودف خطاب به نومزدوجین طلاب گفت: بنای زندگی را رشد با هم بگذارید؛ درباره ترجمه و مفاهیم قرآن با هم کار کنید، با همدیگر نهج البلاغه بخوانید و درس زندگی بگیرید، منطق، ادبیات، فیزیک و شیمی درس زندگی نیست.
 
وی با این توصیه که به دیگران اجازه دخالت در زندگی‌تان ندهید، افزود: به بیان قرآن کریم زن و شوهر لباس هم هستند بنابراین پوشاننده عیب‌های همدیگر باشید و اگر در زندگی مشکلی پیش‌ آمد آن را فورا با خانواده‌ها درمیان نگذارید، بنا به توصیه امام راحل(ره) بروید و با هم بسازید.
 
این مشاور خانواده خطاب به همسران خاطرنشان کرد: پنهان‌کاری از همدیگر نداشته باشید که باعث سوءظن می‌شود و شیطان با ایجاد بدبینی زندگی‌ها را خراب می‌کند./
 
انتهای پیام/ت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha