سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
الدقاق

روحانی بحرینی گفت: تجاوز به شهروندان شیعه در منطقه شیعه نشین شرق عربستان پیامی به ملت شیعه در بحرین هست، و طبق آیه شریفه قرآن کریم که آنها مکر می کنند و خدا نیز مکر می کند و خداوند بهترین چاره جویان و تدبیر کنندگان هست.

به گزارش سرویس بین الملل «حوزه»، حمله رژیم سعودی به مناطق شیعه نشین عربستان همزمان با یورش و حمله وحشیانه به یکی از خطبای برجسته بحرینی و سرکوب ملت بحرین از سوی رژیم آل خلیفه انجام شد، در همین راستا با روحانیون بحرینی به گفت و گو پرداختیم.

 

شیخ عبدالله الدقاق روحانی و فعال سیاسی بحرینی با اشاره به حملات اخیر رژیم سعودی علیه شیعیان منطقه عوامیه و بازداشت روحانی برجسته عربستانی در گفت و گو با سرویس بین الملل حوزه گفت: هدف از حملات اخیر آل سعود به مناطق شیعه نشین عربستان تسلط و سیطره بر محله مسوره و عوامیه به طور کامل صورت گرفته است .

 

وی ادامه داد: در واقع حکومت عربستان سعودی مضطرب و نگران هست و می خواهد نفوذش را به طور کامل بر محله شهید شیخ نمر النمر توسعه دهد از این رو در این راستا به شهروندان شیعه عربستانی در منطقه شرقی تجاوز کرده است.

تجاوز به شیعیان عربستان پیامی به ملت بحرین هست

 روحانی بحرینی در این باره تصریح کرد: تجاوز به شهروندان شیعه در منطقه شیعه نشین شرق عربستان پیامی به ملت شیعه در بحرین هست، و طبق آیه شریفه قرآن کریم که آنها مکر می کنند و خدا نیز مکر می کند و خداوند بهترین مکر کنندگان هست.

 

 حجت الاسلام بحرینی از روحانیون بحرین با اشاره به بازداشت شیخ عبدالزهراء الکربابادی گفت: حجت الاسلام و المسلمین جناب شیخ عبدالزهراء الکربابادی یکی از اساتید حوزه علمیه در بحرین و امام جماعت مسجد کرباباد و خطیب امام حسین(ع) هست.

 وی ادامه داد: ایشان در خطبه های دینی خود به بیان احکام شرعی و آزادی و مشاوره و راهنمایی و توصیه در زمینه حل موضوعات اجتماعی می پردازد.

 روحانی بحرینی گفت: ایشان و همسر و خواهرش در تاریخ 28 آوریل بازداشت شدند، زمانی که نیروهای امنیتی نقاب دار به منزل ایشان  یورش بردند و درها را شکستند و زیان های زیادی به خانه ایشان وارد کردند و خانه ایشان را تاراج کردند .

وی افزود: پس از آن خانواده ایشان همسر و خواهر وی را آزاد کردند در حالی که ایشان در بازداشت به سر می برد و هنوز کمترین اخباری از ایشان تا این لحظه نداریم.

 وی ادامه داد: علی رغم درخواست وکیل جناب شیخ برای حضور یافتن برای وکالت ایشان به طور رسمی و پیگیری این قضیه همچنان به خانواده ایشان اجازه نمی دهند ملاقاتی با وی  داشته باشند و یا از سلامت شیخ اطمینان پیدا کنند و مهمتر از این شرایط حبس و بازجویی غیر معمول است که از افراد نخبه پاک می کنند، و خانواده ایشان می ترسند از اینکه مزدوران آل خلیفه به طور معمول به زندانی ها تعرض می کنند و انواع شکنجه و اذیت و آزار علیه آنها اعمال می کنند.

فعال بحرینی خاطر نشان کرد:  معلوم نیست اگر نظام قصد محاکمه ایشان را داشته باشد بر اساس خطبه های دینی و سخنانی که بدون اجازه حکومت ایراد شده که این جرم بخشی از اتهامات شگفت آور و رایج اخیر هست و یا غیر از این ها، اتهامات جعلی دیگری است که می خواهند علیه شیخ عبدالزهراء وارد کنند .

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha