جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین موسوی

حوزه/ امام جمعه شهرستان آبیک گفت: سوم خرداد، گنجینه عظیمی از نماد فرهنگ اصیل اسلامی و خداشناسی و خداپرستی و ایستادگی و مقاومت و مبارزه با متجاوزین به‌ شمار می‌رود که باید ابعاد مختلف آن برای همگان به‌ ویژه نسل جوان به صورت هنرمندانه تبیین و تشریح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوتراب موسوی پیش از ظهر امروز در جمع اساتید مدرسه علمیه خواهران زینبیه شهرستان آبیک، ضمن تبریک سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر گفت: این  روز برای همیشه در تاریخ ملت غیور ایران ماندگار شد و هر جا سخن از استقامت، شجاعت، ایثار، باور قلبی و ایمان به میان می آید، یادی از سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر هم هست.

وی افزود:  تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران، مملو از رویدادهایی است که هر یک به‌عنوان تابلوی افتخاری ثبت و همچون سپهری پرستاره  می‌درخشند و در این میان، حماسه آزادسازی خرمشهر، به‌عنوان نقطه عطفی به‌شمار می‌آید که با مدد الهی و باصلابت و فداکاری فرزندان قهرمان این مرز و بوم، به منصه ظهور رسید.

امام جمعه شهرستان آبیک  ادامه داد: سوم خرداد، گنجینه عظیمی از نماد فرهنگ اصیل اسلامی و خداشناسی و خداپرستی و ایستادگی و مقاومت و مبارزه با متجاوزین به‌ شمار می‌رود که باید ابعاد مختلف آن برای همگان به‌ ویژه نسل جوان به صورت هنرمندانه تبیین و تشریح شود و وظیفه دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی در این عرصه، وظیفه‌ای سنگین و خطیر است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با گرامیداشت یاد و خاطره  شهدای والامقام دفاع مقدس، به ویژه سردار رشید اسلام شهید محمد جهان‌آرا، افزود: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و آشنایی جوانان، نوجوانان و نسل جدید ایران اسلامی با آرمانهای والا و ارزشمند شهدای گرانقدر دفاع مقدس از مهمترین وظیفه همه مسئولین می باشد.

استاد حوزه علمیه قزوین در پایان بر لزوم بهره گیری بیشتر از فیوضات معنوی ماه مبارک رمضان تاکید و بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: این ضیافت خدا را قدر بدانید، این ضیافت خیلی لطافت و ظرافت دارد. این را ما باید قدر بدانیم. این ادعیه ای که در ماه مبارک رمضان و در ماه شعبان وارد شده است اینها راهبر ماست.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha