جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رمضانی

حوزه/ حجت الاسلام رمضانی با تاکید بر ضرورت تربیت جوانان مومن و انقلابی، گفت: ائمه جماعات باید نیازهای دینی و فرهنگی جوانان را شناسایی کنند و درصددپاسخگویی به این نیازها باشند، البته این مسئله نیازمند مسلح شدن ائمه جماعات به علم و آگاهی نسبت به مسائل روز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی رمضانی، امروز در گردهمایی مسئولین ودست اندرکاران برنامه های ماه مبارک رمضان در مساجد استان قزوین، به نقش مهم ائمه جماعات در مساجد اشاره کرد و گفت: مسجد در صدر اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار بود، به گونه‌ای که این مکان، مرکز و مرجعی برای رفع امور، افزایش سطح آموزه‌ها و آگاهی مردم، محل قضاوت و پاسخ‌گویی به نیازهای مردم مطابق با شئونات دینی بود.

مسئول دبیر خانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین افزود: موعظه های تاثیرگذار ائمه جماعات و روحانیون در فتنه‌های مختلف همچون فتنه سال 88 که در واقع تقابل صریح با دین، ارزش‌ها و عاشورا بود، موجب بیداری و افزایش بصیرت مردم شد.

وی ادامه داد: تاریخ اسلام و انقلاب، آینه تمام‌نمایی از تقابل بین حق و باطل، گفتمان نبوی و اموی و گفتمان علوی و گفتمان‌های ناصحیح است، از این روز تحلیل درست تاریخ اسلام و تبیین شاخص‌ها و معیارها و بیان وجه تمایز این گفتمان‌ها باید از سوی ائمه جماعات و خطبا به شیوه‌ای صحیح صورت گیرد.

مسئول دبیر خانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با بیان این که جوانان دل‌های آماده‌ای دارند و معصومین(ع) هم به ما توصیه فرموده اند که به سراغ جوانان و نوجوانان برویم، افزود: ائمه جماعات با ارتباط گیری صمیمی، محبت آمیز، و برخورد شایسته و نرم با جوانان خواهند توانست آنان را جذب کرده و با دادن مسولیت ‌هایی به آنها، زمینه ساز تربیت جوانان مومن و انقلابی شوند.

وی با تاکید بر این که ائمه جماعات باید نیازهای دینی و فرهنگی جوانان را شناسایی کنند و درصددپاسخگویی به نیازها باشند، ادامه داد: باید به شبهات اعتقادی و فکری جوانان پاسخ قانع کننده‌ای داده شود ، البته این مسئله نیازمند مسلح شدن ائمه جماعات به علم و آگاهی نسبت به مسائل روز است.

حجت الاسلام رمضانی به فرارسیدن ماه رمضان نیز اشاره کرد و گفت: ماه مبارک رمضان، ماهی با برکتی است و شبهای قدر و تعیین مقدرات بندگان خدا در این ماه قرار دارد و ابعاد خودسازی و تهذیب نفس بندگان در این ماه پررنگ و مشهود است.

مسئول دبیر خانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در پایان تاکید کرد: خودسازی تربیت اخلاقی در ماه رمضان را با جدیت دنبال کنیم تا با درک بهتر معنویات جاری در ماه خدا، میهمان ویژه خوان الهی باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha