جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
لوگو علمای بحرین

حوزه/ علمای بحرین با اعلام عزای عمومی، مسئولیت سرنوشت شیخ قاسم را بر عهده شخص پادشاه دانستند و تاکید کردند: قافله شهدا و بازداشت‌شدگان نشان داد رسیدن به منزل آیت‌الله قاسم مستلزم مواجهه با موانعی از عزم، شهامت و روح ایثار است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، علمای بحرین طی بیانیه ای با اعلام عزای عمومی تا پایان مراسم های بزرگداشت شهدا، به تعطیلی اماکن تجاری و خاموشی شبانه به مدت دو روز فراخواندند.

متن بیانیه علمای بحرین به این شرح است:

همگان این کشور را پیش از آنکه نظام و حاکمش آن را به نابودی کشانند نجات دهند.

(وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ) آل عمران - ١٦٩، ١٧٠

سلام بر شما اى ياوران دين خدا، سلام بر صبرى كه نموديد و چه نیک سرانجامی نصیبتان شد. شهادت ميدهيم كه خداوند شما را براى دينش انتخاب نمود ، شهادت مي دهيم كه در راه خداوند حق جهاد را بجا آورده و از دین خدا دفاع نمودید و جانهایتان را فدایش کردید. شهادت می‌دهیم که در خط رسول الله کشته شدید، خداوند به شما بهترین جزا را برای اسلام و اهلش عطا فرماید.

سلام بر ارواح بلند مرتبه شهیدان فدایی، نیل به این مقام بلند مرتبه مبارکشان باد، و این شرف بزرگ گوارای ایشان و خانواده های کریمه اشان.

سلام بر جوانان فدایی مان ، یاوران دین، که به پیروزی اطمینان داشته و اطمینان دارند که مقدر شده است تا با بالا بردن عزم و قیام در راه خدا، این ملت و کشور طلوع خورشید آزادی را ببینند.

براستی که ثابت قدم بوده (در حلقه تحصن) ایستادگی نمودید، زیبا ترین صحنه های عشق و وفا به دین و سبمل آن  "فقیه بصیر ، رهبر حکیم و ثابت قدم و صابرمان" را به نمایش گذارید،که با اراده خود و توکلش به خداوند آمال و آرزوهای این نظام را در هم شکست، و به برکت دست یاری شما اراده خشونت را شکست داد، و نقشه های نظام را برای تنازل و عقب نشیینی شما از حق دین و ملت و وطن از میان برد.

این قافله شهدا و بازداشت شدگان و ربوده شدگان نشان داد رسیدن نظام به منزل آیت الله عیسی قاسم مستلزم مواجهه با موانعی از عزم، پهلوانی، شهامت و روح ایثار است. و همچنین نشان داد که ملت ما معادله را مقلوب کرده و به راه صحیحش بازخواهد گرداند و برای نظام مجال دستیابی به حضرت ایشان را باقی نخواهند گذاشت .

ما در اینجا تاکید می نماییم سرنوشت رهبرمان آیت الله عیسی قاسم (ارواحنا فداه) از پس از هجوم به منزلشان همچنان مبهم است و راه ارتباط با منزلشان و اطراف آن قطع گردیده است.

تمامی مسوولیت این قضیه متوجه نظام و شخص رأس آن می باشد، همچنان که مسوولیت تمامی افراد ربوده شده وناپدید شده برعهده اوست، در میان این افراد شیوخ و طلبه های دین هم هستند که از از آغاز این هجوم وحشی ناپدید شده اند و تنها از بازداشت برخی از آنان اطلاع حاصل شده است.

به تمامى عالمیان و تمامي افرادی که قصیه برایشان مهم است اعلام ميكنيم كه اين نظام و حاكم آن كشور را به بالاترين مرزهاى  تهديد ديني و عقيدتي كشانده كه به فرموده همه علمای عظام تشيع در آن خون و جان دادن مباح است. عرصه كشور همچنان به روی تمامی احتمالاتی که بارها و مکررا  بیان نمودیم باز است ، بر همگان است که برای نجات کشور اقدام کنند پیش از آنکه این نظام و حاکمش آن را به ورطه نابودی بکشند.

همچنین به ملت عزیزمان می گوییم که دفاع قهرمانانه و پهلوانانه از دین و رهبرالهی اتان ادامه دهید ، در میدان بزرگ فداء در الدراز تا زمانى كه ملت از سلامت اين مايه عزت دين و ضامن سلامت کشور (آيت الله عيسى قاسم) اطلاع يافته و نظام از منزل ايشان دستش را بكشد ، باقي بمانيد.

از امروز تا پایان مراسم های  بزرگداشت شهدا را عزای عمومی و سوگواری اعلام می نماییم، از شهروندان بزرگوار خواهانیم امروز و فردا ،پنج شنبه، بازار ها و اماکن تجاری را تعطیل نموده و در شب هنگام اقدام به خاموشی ( روشنایی ها) نمایند.

اللهم ارحم شهداءنا شهداء الاسلام، واشف جرحانا، وفكّ قيد أسرانا.

والحمد لله رب العالمين

علمای بحرین

٢٧ شعبان ١٤٣٨هـ

٢٤ مايو ٢٠١٧

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha