پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فعالیت‌های میان ادیانی خیریه مسجد و کلیسایی در اهایو

حوزه/ مسلمانان شهر آمریکایی اسپرینگ‌فیلد در ایالت اوهایو، ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خدا را به ماه اتحاد میان ادیانی با غیرمسلمانان به ویژه مسیحیان تبدیل می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مسلمانان شهر آمریکایی اسپرینگ‌فیلد در ایالت اوهایو آمریکا، قصد دارند ماه مبارک رمضان را به ماه اتحاد میان ادیانی با غیرمسلمانان به ویژه مسیحیان تبدیل کنند. اعضای مسجد المدینه در این راستا طرح‌های مختلفی از جمله جلسات آموزشی میان ادیانی و همچنین اطعام نیازمندان را  با حضور اعضای کلیسای محلی برنامه ریزی کرده‌اند. قرار است این طرح‌ها به صورت میان ادیانی و برای ایجاد وحدت و همزیستی مسالمت آمیز میان اعضای دو گروه به اجرا درآیند.

مسجد و کلیسا در این شهر، فعالیت‌هایشان را روز شنبه 3 ژوئن آغاز کرده و در ادامه قصد دارند 500 بسته غذایی و بهداشتی برای اهداء به «آشپزخانه‌ غذا برای نیازمندان» آماده کنند.

یوسف لاسانیا امام جماعت این مرکز اسلامی درباره ماه مبارک رمضان می‌گوید: ماه رمضان فرصتی معنوی است که ما از آن برای بهتر ساختن رابطه با خدای متعال استفاده می‌کنیم. اعمال خیریه در ماه رمضان بسیار توصیه شده‌اند و ما از این فرصت برای ترویج خوبی در جامعه بهره می‌بریم.

وی درباره پروژه‌های مسجد از جمله تهیه بسته‌های غذایی برای نیازمندان نیز گفت: پروژه خیریه برای آشپزخانه غذای نیازمندان یکی از اصلی‌ترین پروژه‌های ما محسوب می‌شود و تقاضای زیادی برای کمک وجود دارد.

ثمینه احمد، خزانه دار مسجد المدینه نیز می‌گوید: این نخستین باری است که ما و اعضای کلیسا با هم همکاری دوجانبه آغاز کرده‌ایم و این شیوه خوبی برای نشان دادن اتحاد میان مسلمانان و مسیحیان محسوب می‌شود.

احمد افزود: ما بیشتر از آنکه با هم تفاوت داشته باشیم به هم شبیه هستیم. و همین تفاوت‌هاست که ما را زیبا ساخته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha