سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام مسلم اسدی

حوزه/ حجت الاسلام اسدی با اشاره به صفات مومنان، تصریح کرد: انسان مومن اگر دارای چهار خصلت «اعتدال»، «حکمت»، «عفت» و «شجاعت» باشد، می تواند به مقام قرب الهی و ایمان حداکثری برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام مسلم اسدی، ظهر امروز بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد حاج احمد شهر همدان بیان داشت: انسان اگر بخواهد زندگی را بر پایه توحید استوار کند، باید اعتدال را در زندگی خود جاری کند.

وی در ادامه با اشاره به صفات مومنان، تصریح کرد: انسان مومن اگر دارای چهار خصلت «اعتدال»، «حکمت»، «عفت» و «شجاعت» باشد، می تواند به مقام قرب الهی و ایمان حداکثری برسد.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به معنای اعتدال خاطرنشان کرد: معنای اصلی «اهدنا الصراط المستقیم» در سوره حمد، اعتدال است. دوری جستن از افراط و تفریط در کار ها به معنای اعتدال و راه درست  است.

وی  با اشاره معنای صفات حکمت، عفت و شجاعت، گفت: حکمت یعنی مهار کردن غرایز حیوانی، عفت یعنی نه در شهوت حریص باشیم و نه شهوت را در خود کور کنیم. فرد شجاع نیز فردی است که نه ترسو است و نه بی باک.

حجت الاسلام اسدی گفت: امام باقر(ع) می فرماید کمال در سه چیز نهفته است، نخست تفقه در دین و وظیفه شناسی، دوم صبر در وجود مشکلات و سوم  اعتدال در زندگی.

وی در ادامه ابراز داشت: در جای جای اسلام، انسان ها به اعتدال سفارش شده اند، برای مثال می توان اعتدال در زندگی، اعتدال در بندگی، اعتدال در انفاق و اعتدال با دشمنان را نام برد.

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به آیه 8 سوره مائده بیان داشت: خداوند متعال می فرماید ای مردمی که ایمان آوردید در آنجا که هوای نفس وادارتان می کند تا به انگیزه دشمنی، بنا حق شهادت دهید به خاطر خدا قسط را بپا بدارید ، و دشمنی با اشخاص و اقوام شما را به انحراف از حق نکشاند و این آیه دلیل خوبی برای اجرای اعتدال در زندگی است.

استاد حوزه علمیه همدان در پایان با اشاره به ضرورت توجه به ماه میهمانی خدا رمضان المبارک گفت: ماه رمضان ماه توسل به خداوند متعال است و ماه توبه به درگاه باری تعالی است، نباید از این فرصت عظیم غافل شویم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha