پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید هاشم موسوی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به مجاهدت های علما در طول تاریخ، تصریح کرد: علمای شیعه مرزبانان اسلام ناب و حافظ دین مردم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم موسوی، شب گذشته در مراسم ترحیم حجت الاسلام و المسلمین مسلم اسدی، استاد فقید حوزه علمیه همدان، در حسینیه امام خمینی(ره) بیان داشت: امام حسن عسکری(ع) می فرماید اگر علما در زمان غیبت امام عصر(عج) نبودند و مردم را راهنمای نمی کردند و شیعیان را از دام های شیاطین نجات نمی دادند، همه مردم از دین الهی مرتد می شدند.

امام جمعه موقت همدان افزود: علمای شیعه قلوب و دلهای شیعیان را از انحراف نگه می دارند، همانند کشتی بانی که کشتی را از انحراف و موج های طوفانی نگه می دارند.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) می فرماید علمای شیعه مرزبانان اسلام هستند و جلوی شیطان و لشکریان آن ایستاده و مانع نفوذ آنها در دلهای مومنان می شوند؛ علما جایگاه بالاتری از رزمندگان دارند چون عالمان  دین نگهبان دل های شیعیان هستند.

استاد حوزه علمیه همدان اضافه کرد: رزمندگان از مرز، وطن و آب و خاک کشور دفاع می کنند، ولی علمای اسلام از دین دفاع کرده و محرک های اصلی رزمندگان و دلهای مومنان است.

وی با تاکیده بر این که علمای دین خود را فدای اسلام کرده و می کنند، خاطرنشان کرد: علامه امینی(ره)، صاحب الغدیر در راه اثبات ولایت تلاش ها و مجاهدت های فراوانی انجام داد و سختی های زیادی را تحمل کرد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی مطرح کرد: یکی از اساتید دانشگاه الازهر مصر که صاحب تألیفات فلسفی هستند در مورد کتاب علامه امینی پیامی برای این علامه شیعه نوشته است، او می گوید الغدیر علامه امینی تشنگان حقیقت را سیراب می کند.

وی در ادامه با اشاره حرکات انقلابی علمای شیعه در زمان غیبت تصریح کرد: علمای شیعه مقابل شاه های خائن ایستادگی کردند و تنباکو را تحریک کردند و انقلاب تاریخی اسلامی را به رهبری امام خمینی(ره) به مرحله عمل رساندند.  

امام جمعه موقت همدان در ادامه با اشاره به شخصیت حجت الاسلام و المسلمین اسدی تاکید کرد: ایشان عالمی جامع، متقی، انقلابی بود به طوری که مورد تقدیر مرجع عالیقدر آیت الله العظمی نوری همدانی قرار گرفته است.

وی در ادمه گفت: حجت الاسلام و المسلمین اسدی، مصداق بارز این حدیث امام صادق(ع) بود، هر كه براى خدا علم بياموزد و براى خدا به آن عمل كند و براى خدا به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمان ها از او به بزرگى ياد می شود و گفته می شود براى خدا آموخت، براى خدا عمل كرد و براى خدا آموزش داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha