پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تقوی

حوزه/ پیام شرکت در نماز جمعه آن است که ما به نظام اسلامی متصل هستیم و شرکت در نماز جمعه به معنای پذیرش سیاست های این نظام و حمایت از ارزش های نظام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تبریز با اشاره به پیام های اجتماع مردم در نماز جمعه ابراز داشت: پیام شرکت در نماز جمعه آن است که ما به نظام اسلامی متصل هستیم و شرکت در نماز جمعه به معنای پذیرش سیاست های این نظام و حمایت از ارزش های نظام است.

وی حضور مردم در صحنه را پیام نماز جمعه به دشمن دانست و افزود: مردمی که در صحنه حاضر باشند نظام حاکمیتی شان آسیب نمی بیند. 
حجت الاسلام والمسلمین تقوی همچنین با برشمردن رسالت نماز جمعه عنوان کرد:  مسائل اسلامی و زیبایی های اسلام و معارف دینی باید در نماز جمعه برای مردم بیان شود. 
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: تقویت ایمان و گسترش تقوا از دیگر رسالت هایی است که ائمه جمعه باید مردم را به آن تشویق کنند. 
وی تاکید کرد: مشکلات کشور را باید با کلید تقوا حل کرد؛ اگر بخواهیم برکات الهی نازل شود باید مسیرمان به سوی تقوا باشد.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی همچنین اقامه نماز جمعه را نشان تعظیم شعائر دانست و ابراز داشت: هر چه فضای شهر و مردم تحت تاثیر اجتماع نماز جمعه قرار بگیرد، محیط اجتماعی را تلطیف می کند. 
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه انقلاب ما با شعار "نهضت ما حسینی است" آغاز شد، تصریح کرد: فرهنگ انتظار و فرهنگ مقاومت رمز ایستادگی در برابر توطئه های دشمنان است. 
وی تاکید کرد: تبریز قهرمان از همین فرهنگ الهام گرفت و به صحنه آمد و جوشید و خروشید. 
حجت الاسلام والمسلمین تقوی همچنین تقویت تفاهم اجتماعی، اقتدار ملی و روشن نگه داشتن چراغ امید را از دیگر رسالت های اقامه نماز جمعه برشمرد. 
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در پایان با تقدیر از تلاش های آیت الله مجتهدشبستری گفت: مردم تبریز مردم قدرشناسی هستند و از ایشان نیز به خوبی حمایت و بدرقه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha